De ce sunt atat de cautate soft skill-urile la un job?

De ce sunt atat de cautate soft skill-urile la un job?

Intr-un sondaj realizat in anul 2008, pe un esantion de 2.000 de oameni de afaceri, din Washington, angajatorii au spus ca cei care sosesc pe posturi de entry-level au mult de lucrat la aspecte precum rezolvarea problemelor, abordarea conflictelor, observatia critica.

Este foarte posibil sa vezi ca aceste “soft” skill-uri se cer in descrierile joburilor, alaturi de calificari mai tehnice.

Expertii in domeniul angajarii sunt de parere ca aceste skilluri tehnice iti pot oferi un interviu, dar skill-urile usoare te vor face sa obtii mai usor jobul:

Skill-uri de comunicare

Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa fii un orator excelent sau un scriitor genial. Din contra, felul in care comunici se poate reflecta si in aspecte mai mici, in cadrul unei organizatii.

Te poti exprima bine si la prezentarile firmei, sau in redactarea unor materiale pentru companie. Sau poti sa fii un om de echipa, iubit de colegi.

Munca in echipa si dorinta de colaborare

Angajatorii isi doresc sa angajeze in companie persoane capabile sa fie oameni de echipa. Vor cauta un om care sa fie implicat in proiecte, care isi va ajuta colegii in diverse sarcini, reusind sa uneasca echipa, raspandind energie pozitiva.

Dupa cum observa Lynee Sarikas, MBA Career Center Director la Universitatea Northeastern, acest lucru se poate vedea: “in dorinta si monitorizarea progresului, precum si in respectarea deadline-urilor”.

Adaptabilitatea

Lynee Sarikas observa ca in multe organizatii, succesul inseamna: “pasiune pentru invatare si abilitate de a creste, precum si dorinta unor skilluri mai bune, angajatul producand schimbari reale in companie.” Adaptabilitatea este un aspect care iti poate aduce atat multe beneficii, cat si respect la job.

Solutionarea problemelor

Fii pregatit sa primesti o intrebare de genul: “Cum ai rezolvat o problema la jobul anterior?” in cadrul unui interviu.

Gandeste-te la cum ai participat la rezolvarea unei probleme, cum ai adus o idee buna intr-o sedinta, sau cum ai solutionat stagnarea unor rezultate profesionale. Angajatorii vor oameni dedicati, gata sa se implice mai mult decat de obicei.

Gandirea critica

Nu este indeajuns sa colectezi date, trebuie sa le si interpretezi. Ce poveste spun datele? Ce schimbari poti aduce?  In loc sa ii dai sefului tau un document sec, implica-te in problemele pe care le poti rezolva. Sugereaza-i sa investiti in lucrurile care pot lipsi: analizeaza textele, site-ul, paginile de social media, relationarea cu clientii, tipul de e-mail-uri, convorbirile telefonice si feedback-ul de la clienti. Implica-te in domeniul pe care l-ai ales si vei vedea rapid rezultatele si ca valoarea ta in echipa va fi incontestabila.

Desigur, aptitudinile de comunicare si dorinta de schimbari pozitive se pot vedea numai in timp si in rezultatele pe care le aduci la un loc de munca. Poti creste aceste skill-uri prin inscrierea la cursuri, gasirea unor oameni care sa te inspire profesional, sau prin activitati de voluntariat.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter, sau LinkedIn!  

 

Sursa: Monster.com

Traducere: Diana Petroiu