Nu numai ca felicitarile de Craciun sunt o traditie, dar sa trimiti o felicitare business ii face pe clienti sa constientizeze cat de importanti sunt ei pentru tine. Iar acest lucru este esential, in ceea ce priveste intarirea unei relatii profesionale pe termen lung.
Chiar daca scopul este consolidarea unei relatii optime, companiile trebuie sa fie foarte atente sa nu il jigneasca pe client, printr-o felicitare nepotrivita. Sau, in alt scenariu nefericit, gestul lor frumos sa se transforme intr-o gafa.
Ce fel de felicitari sa trimitem clientilor?
1) Trimite numai felicitari de calitate superioara
Calitatea iese mereu in evidenta, iar adresantul se va simti impresionat de atentia ta la detalii.
Cand trimiti o felicitare ieftina, nu faci decat sa inspiri prost gust si zgarcenie.
2) Felicitarile “handmade”, de Craciun, se pot trimite numai daca esti un artist recunoscut!
Pentru cei din jur, cand trimitem felicitari business, care sunt handmade, nu aratam decat ca nu stim sa alegem corect sau ca preferam cumparaturile ieftine. Este un cadou riscant, mai ales in relatia cu un client!
3) Trimite felicitari de Craciun care sa poata fi intelese
Poate tu consideri ca o felicitare cu un Mos Craciun dezbracat este amuzanta, dar nu incerca sa testezi daca ai acelasi simt al umorului cu clientii tai. Te poti rezuma la temele clasice, cu mesaje de sarbatoare, pentru a face o impresie buna si a nu da gres.
4) Fii atent la credintele religioase ale clientului
Nu toata lumea sarbatoreste Craciunul. Daca stii ca un client are alte orientari religioase, incearca sa gasesti o felicitare care sa i se potriveasca. Si, in acest caz, mesajul poate fi unul general, de genul “Sarbatori Fericite”.
Cum semnam o felicitare de Craciun?
Poti scrie de mana si un mic mesaj personal, pe langa semnarea cu numele tau pe felicitare. Renunta la generalitati si scrie ceva cald, personalizat: “Sper ca 2017 sa fie un an extraordinar pentru tine si familia ta, Joe!”
Un alt truc util este sa folosesti pe felicitare si o stampila a companiei. Daca nu ai o stampila, poti lasa o carte de vizita cu numele companiei, in interiorul plicului.
Cum trimitem clientilor felicitari de Craciun?
In mod traditional, felicitarea se poate trimi pe adresa companiei pentru care lucreaza clientul. Daca si cunosti persoana, intr-un mod mai apropiat, poti trimie felicitarea si pe adresa de la domiciliul clientului.
Unul dintre cele mai importante aspecte este coordonarea temporala. Programeaza din timp acest aspect, mai ales daca vrei sa folosesti posta!
O felicitare , oricat de reusita si originala ar fi, nu mai are nici un efect pentru client daca ajunge la el dupa Craciun!
Sursa: The Balance.com
Autor: Susan Ward
Traducere: Diana Petroiu