Nu mai este practic pentru organizatii sa isi masoare productivitatea doar prin cifre sau sa isi coordoneze toti membrii echipei dupa aceleasi standarde. Economia comportamentala si psihologia ne-au aratat ca oamenii reactioneaza in mod diferit si ca au diverse moduri de abordare care ii ajuta sa duca la bun sfarsit task-urile.
De aceea, este esential modul in care promovezi productivitatea la locul de munca, daca vrei sa ai rezultate optime. In cazul in care esti genul de individ care recurge la o abordare universala, aplicabila tuturor situatiilor, afla ca faci o greseala imensa. Pe de alta parte, adaptarea centrata pe personalitatea fiecarui individ stimuleaza multumirea la locul de munca si eficienta viitoare in atingerea scopurilor.
Multe afaceri au fost inchise din cauza unor indicatori de performanta cheie (KPIs) care s-au dovedit a fi slabi, in momentul masurii eficientei si a productiei de la job. Urmatoarele sfaturi te pot ajuta sa cresti productivitatea si implicarea angajatilor la locul de munca:
1. Fiti atenti la demografic
Invata sa sesizezi diferentele de varsta care exista intre diversele grupuri din cadrul organizatiei tale. Ceea ce functioneaza pentru un grup de oameni s-ar putea sa nu dea roade la celalalt.
Generatia mileniala prefera sa se ocupe de tot ce inseamna mediul digital, folosindu-se de instrumente si platforme care pun, in principal, accentul pe tehnologie.
2. Pune accentul pe realizari in loc de sarcini
Realizarile au o importanta mai mare pentru angajati decat bifarea unor task-uri la sfarsit de zi. Si acest lucru ar trebui sa comporte valoare si pentru tine.
Un sondaj realizat in anul 2013 a aratat ca peste 80% dintre respondenti au afirmat ca recunoasterea pentru contributia personala, in ceea ce priveste progresul firmei/organizatiei din care fac parte, constituie cea mai buna recompensa. Daca esti de parere ca un bonus ii va multumi pe angajati, te inseli. Pe termen lung, ceea ce conteaza cu adevarat este aprecierea si respectul cu care este tratat angajatul la locul de munca.
3. Oferiti feedback in timp real
Gamificarea permite masurarea performantei si a managementului intr-un mod transparent si obiectiv. Introducerea unor caracteristici din gaming in modul de abordare de la job s-a dovedit a fi eficace in nenumarate situatii. Feedback-ul ii motiveaza pe oameni si creeaza un dialog necesar intre angajat si angajator.
4. Realizati munca valoroasa
Compensatiile monetare nu ii mai motiveaza la fel de mult ca inainte pe oameni. Acum, principala dorinta a oamenilor este sa faca o diferenta in lume. Acest lucru inseamna ca angajatorul va trebui sa ii orienteze pe angajati spre responsabilitati care au caracter de misiune, nu de indatorire.
Flexibilitatea, incurajarea creativitatii, a inventivitatii si a diversitatii task-urilor garanteaza o mai mare productivitate si multumire a angajatilor.
5. Foloseste engagement-ul corect
Pentru fiecare organizatie, cea mai buna metoda de engagement este incurajarea unei culturi orgazitionale deschise, care inoculeaza ideea unei mari puteri de influenta a angajatului, prin actiunile sale dedicate. Desigur, pentru acest lucru, trebuie sa fii sigur ca viziunea companiei se aliniaza la valorile personalului.
6. Fii flexibil
Atat munca de acasa sau de la distanta, cat si cea in echipa sporesc productivitatea si reduc costurile firmei.
Desi poate parea paradoxal, studiile arata ca angajatii care lucreaza de acasa sunt mai productivi cu 30% decat colegii lor de la birou. Internetul si serviciile pe baza de cloud au deschis accesul la un mediu foarte bun de exploatat, oferind o mare flexibilitate angajatilor in munca lor.
7. Incurajeaza pauzele
Pauzele sunt cheia unei productivitati mai bune a creierului. Studiile au aratat ca formula perfecta pentru o munca eficienta este de 52 de minute, la care se adauga o pauza de cel putin 17 minute.
Pentru a iti “reseta” creierul obosit, este recomandabil sa treci de la un task mai greu la unul usor, facand mici pauze, ca sa iti gasesti inspiratia. In acest sens, plimbarile ajuta foarte mult.
In momentul in care angajatii se simt inclusi si apreciati, acestia ajung sa depuna mai mult efort in munca pe care o presteaza. O mai buna productivitate se traduce nu numai prin venituri in crestere, ci si printr-un "brand equity imbunatatit" si, desigur, o atitudine pozitiva la locul de munca.
Sursa: Entrepreneur