Gasirea unor persoane cu abilitatile pe care le cauti poate insemna o reala provocare. Si, daca totusi ai avut noroc si ai gasit intocmai ceea ce cautai, cum faci ca acel angajat sa nu plece in alta parte dupa o perioada scurta de timp?
Iata cateva strategii eficiente care te vor ajuta sa mentii o echipa de profesionisti:
1. Identificarea si recrutarea talentelor
Ca sa gasesti, trebuia mai intai sa stii ce cauti si unde sa cauti. De aceea, definirea clara a profilului candidatului, precum si utilizarea canalelor de recrutare adecvate te vor ajuta sa pastrezi o selectie clara.
2. Crearea unui mediu de lucru atractiv
Odata ce ai format echipa pe care ti-o doresti, nu ramane decat sa creezi un mediu organizational pozitiv, sa oferi constanta oportunitati de dezvoltare si avansare, precum si flexivilitate si echilibru intre viata profesionala si cea personala, acestea trei fiind cele mai importante lucruri pe care angajatii le cauta intr-o companie.
3. Investitia in angajati.
Ofera constanta beneficii si oferte competitive de compensatie, precum si programe de recunoastere si recompensare. Angajatii au nevoie sa simta ca munca lor conteaza, ca sunt vazuti si apreciati la adevarata lor valoare.
4. Mentenanta si dezvoltarea relatiei cu angajatii
O comunicare deschisa si transparenta, precum si oferirea de feedback regulat vor construi o relatie personala cu angajatii. Acestia se vor simti liberi si vor putea sa comunice deschis parerile sau eventualele nemultumiri, iar astfel, tu vei putea oferi solutii inainte ca lucrurile sa ia o intorsatura nedorita.
Asadar, prin aplicarea acestor strategii, managerul poate crea un mediu de lucru stimulativ si atragator, mentinand si motivand angajatii de top pentru succesul pe termen lung al companiei.