Se apropie una dintre cele mai aglomerate perioade din an. Finalul de an aduce bilanturi, sedinte, deadline-uri uneori nerealiste, agitatia specifica sarbatorilor, dar si acumularea oboselii. Daca si tu ai inceput sa simti deja presiunea, iar anumite zile par fara sfarsit, trebuie sa te opresti si sa inveti sa gestionezi eficient si cu tact aceste momente.
Dincolo de performanta, importante sunt si echilibrul tau si sanatatea ta. Totodata, oricat de mult ai trage si oricat efort ai depune, nu uita ca randamentul este influentat si de starea ta emotionala si psihica. Asadar, iata 4 sfaturi utile ale consultantilor RisCo.ro pentru a depasi cu brio momentele stresante:
Ramai organizat!
Stresul este determinat de multitudinea de sarcini pe care o ai de rezolvat la un moment dat sau pentru o perioada mai lunga de timp. Tendinta este sa crezi ca nu vei putea face fata situatiilor. De aceea, este important sa prioritizezi si sa planifici totul, pentru a-ti reduce stresul. Ai incredere in tine! Le poti face pe toate, dar nu pe toate in acelasi timp! Imparte sarcinile pe zile, stabileste urgentele, bifeaza fiecare task finalizat, cere ajutorul atunci cand este cazul si ia-ti pauze!
Concentreaza-te pe prezent!
“Daca nu termin la timp ratez proiectul! Daca nu iese totul bine pierd clientul! Nu o sa reusesc sa le fac pe toate pana la finalul zilei!”. De cate ori ti-ai spus aceste lucruri? Este momentul sa te opresti din a gandi negativ. Concentreaza-te pe prezent, pe ceea ce faci in momentul acesta! Lucrezi la un proiect? Finalizeaza-l si apoi treci la urmatoarea sarcina! Incearca sa nu incepi mai multe lucruri si sa te aglomerezi. Agitatia nu te va ajuta!
Ai grija de tine!
Alimentatie, sport, somn, relaxare! Sunt cei 4 prieteni e care te poti baza oricand pentru a depasi perioadele stresante. Oricat ai dori si ai avea capacitatea sa faci, trebuie sa te ajute si corpul! Daca l-ai adus in prag de epuizare, cu nopti nedormite, nervi, alimentatie haotica, atunci nu te astepta sa ai puterea de a traversa momentele de stres si nu te mira ca ai ajuns in burnout. Important este sa iei pauze, sa faci si ceea ce iti place si sa ai grija de tine!
Comunica si invata sa delegi!
S-ar putea sa constati la un moment dat ca biroul tau este supraaglomerat cu dosare, email-ul plin, telefoanele suna continuu, in timp ce la alti colegi de-ai tai este liniste. Asta nu inseamna ca nu muncesc sau nu le pasa. Doar si-au finalizat o parte din sarcini si, foarte important, si-au asumat atat cat au putut duce. Nu este vina lor ca nu le ceri ajutorul si nu este vina lor ca tu ai preluat tot ce era mai dificil. Invata sa comunici si sa delegi! Daca un proiect necesita munca de echipa, apeleaza la ceilalti!