Coaching-ul ca putere in business

Coaching-ul ca putere in business

Coaching-ul in business a plecat de la a fi un moft la a se dovedi ceva cu adevarat esential. Liderii si organizatiile au ajuns sa realizeze cat de valoros este si ce rezultate poate obtine. Aproape toti adauga abilitatea de a fi un coach si de a ii creste pe ceilalti, la toata lista cu aptitudini pe care le doresc la un manager.

In teorie, acest lucru inseamna dezvoltarea angajatilor, intr-un mod mult mai eficient. Dar, in realitate, lucrurile stau putin diferit: putini manageri stiu sa faca si coaching pentru cei din jur.

Potrivit sondajului din 2010, Executive Coaching Survey, condus de Conference Board, 63% dintre organizatii folosesc la un anumit moment coaching-ul intern, iar cealalta jumatate doar iau in calcul posibilitatea. In ciuda acestor cifre, nu toate companiile trec in descrierea joburilor de manageri aceste aspecte importante. Aproape jumatate dintre viitori manageri cheltuie mai putin de 10% din timpul lor pentru a fi coach pentru ceilalti. Cu atat de putin timp dedicat coaching-ului, organizatiile isi pun o mare intrebare legata de decizii corecte si eficiente.

 

Cum poti sa dai calitate efortului de coaching?

Pentru a da calitate si impact efortului de coaching, organizatiile au nevoie sa stie ca managerii stiu cum sa faca lucrurile corect. O solutie? Le poti da informatie tangibila despre cum sa isi realizeze rapoartele in mod direct.

In mod traditional, managerii si-au indeplinit obligatiile de coaching prin review-uri, sedinte ocazionale, si multe sfaturi. De fapt, un coach trebuie sa-si cunoasca actiunile specifice si obiectivul.

Un coaching reusit se axeaza pe a il ajuta  pe  angajat sa invete in moduri prin care el singur va putea sa isi continua cresterea in mod constant. Acest proces se axeaza pe:

- intrebari multe, nu exclamatii sau afirmatii.

- a crea un anumit tip de gandire, nu a da ordine.

- sa ai grija ca fiecare persoana sa isi atinga obiectivul si sa fie o persoana implinita.

Pe ce aptitudini ar trebui sa puna accent un manager care isi doreste sa fie coach pentru altii? Studiul realizat de Centrul pentru Creative Leadership a ajuns la urmatoarele cinci aptitudini esentiale:

1. A crea o relatie

Este mult mai usor sa inveti de la cineva in care ai incredere. Un coach trebuie sa stabileasca niste limite si sa consolideze increderea. Cum pot realiza managerii acest lucru?

sa fie clari in ceea ce priveste obiectivele

sa detina structura in gandire

sa fie rabdatori

-  sa isi respecte promisiunile

2. Sa realizeze evaluari

Unde esti acum si unde vrei sa ajungi? Cand ii ajuti pe oameni sa se defineasca si sa castige aptitudini, atunci esti un coach. Oferi feedback in mod constant si discuti orice schimbare ti-ai dori la un angajat? Sau pornesti de unul singur la drum? Evaluarea ideala are cateva linii de directie:

 

                  rezultat actual vs. rezultat dorit

cuvinte vs. actiune

intentie vs. impact

 

3. Un mod de gandire care provoaca si naste apreciere

Sa te gandesti la felul in care vei gandi este o parte foarte importanta in coaching.

Un coach va pune intrebari cu raspuns deschis, va incuraja oamenii sa gaseasca alternative la probleme si sa isi asume riscuri!

4. Sa oferi sprijin si incurajare

In calitate de partener in procesul invatarii, un coach asculta cu atentie, este deschis la propuneri si le permite angajatilor sa isi exprime opiniile si sentimentele, fara a ii judeca.

Cum il recunosti pe liderul adevarat? Ii incurajeaza pe angajati sa faca progrese catre un scop, iar apoi le recunoaste meritele.

5. A conduce catre rezultate

Cum poti sa arati ce iti doresti? Coaching-ul eficient se defineste prin obtinerea rezultatelor bune.

Un coach practic il ajuta pe angajat sa isi seteze un scop important si sa identifice anumite comportamente sau pasi pentru a le implini. Tot un coach iti arata cum sa masori succesul, sa fii mereu la curent si sa pastrezi punctele mari de reper in orice analiza pe care o faci.

In orice organizatie, trebuie sa existe managerii cu rol de coach si ei sa fie instruiti in mod constant, pentru a isi perfectiona abilitatile de comunicare si motivare a celorlalti. De asemenea, un coach care are o astfel de educatie ii va motiva pe cei din jur sa creasca si sa comunice cat mai profesionist.

Cel mai important lucru este sa gasesti legatura directa intre scop si rezultate in business. Managerii trebuie sa stie cum sa aduca acest plus de valoare prin coaching asupra lor si a colegilor.

Trei intrebari sunt foarte bune pentru a descoperi cateva directii de actiune:

-Incotro merge un business?

-Ce aptitudini de leadership sunt necesare pentru a ajunge unde ne dorim?

-Cum trebuie un coach sa lucreze pentru a ajunge la rezultat?

 

Poti sa iti creionezi obiective strategice, tactici, indicatori de masurare pentru organizatie. Apoi ofera timp procesului.

Nu intamplator se ajunge la urmatoarea situatie: managerii considera ca nu au destul timp pentru a face coaching. Timpul este scurt pentru toata lumea.

Daca ai reusit sa ajungi la oameni, coaching-ul in-house va prinde radacini!

Managerii care reusesc sa dezvolte si sa motiveze actiunile unor angajati se vor remarca prin rezultatele grupului. In acelasi timp, afacerea ta va cladi oameni care au asimilat un sistem si isi iubesc profesia.

 

Autor: Candice Frankovelgia-coaching manager Creative Leadership

Traducator: Diana Petroiu

Sursa: Forbes