Iti doresti ca angajatii sa te considere un manager bun? Atunci ai facut deja primul pas! Oamenii apreciaza in general atunci cand superiorii se preocupa de perceptia si nevoile lor. Un manager bun isi cunoaste echipa, recunoaste potentialul fiecarui angajat, stie care sunt limitele si cand trebuie sa intervina, comunica eficient si gestioneaza corect situatiile tensionate din echipa. Comportamentul trebuie sa fie al unui lider, nu al unui sef. Consultatii RisCo.ro au facut o lista a calitatilor si comportamentelor apreciate de angajatii la un manager. Iata care sunt acestea:
Comunicarea eficienta
Un manager bun este cel care are capacitatea de a-i intelege pe oamenii din echipa sa, are putere de convingere, dar si abilitatea de a-i motiva, sustine si de a le asculta ideile. Comunicarea eficienta inseamna sa transmiti clar mesajul echipei tale, sa te asiguri ca a fost inteles corect si sa arati ca esti disponibil sa le asculti propunerile si deschis la dezbatere. Un manager bun nu va da niciodata “cu pumnul in masa”, nu se va impune autoritar si nici nu va inspira teama. Rabdarea si calmul sunt esentiale. Dialogul nu va fi intotdeauna usor, iar oamenii au personalitati diferite, insa de capacitatea ta, ca manager, de a gestiona comunicarea in echipa va depinde si randamentul oamenilor.
Echitatea
Vei fi considerat un manager bun daca vei trata oamenii din echipa in mod egal. Echitatea e una dintre valorile fundamentale intr-o societate si la nivel micro, intr-o managementul unei echipe. Oamenii isi doresc sa fie tratati cu aceeasi masura ca si ceilalti din jurul lor. un lider este echitabil, dar apropiat de oameni. Asta inseamna ca le cantaresti corect realizarile, ca le monitorizezi performantele si ai interventii punctuale, fara sa ii tratezi ca pe niste obiecte si fara sa faci diferente intre ei.
Implicarea
Un manager bun nu sta deoparte si doar analizeaza, sanctioneaza sau recompenseaza. Un manager bun este considerat cel care se implica activ, vine cu idei, ofera feedback (atat pozitiv, cat si negativ), genereaza dezbateri si ofera sprijin echipei la nevoie. Ca manager, trebuie sa inveti sa motivezi echipa sa depaseasca obstacole, sa imbunatateasca performanta, sa ramai empatic si sa dai dovada de omenie, in situatii dificile.
Delegarea sarcinilor
Echipa intotdeauna va aprecia un manager care stie sa delege sarcini in mod eficient. Ce inseamna eficient? Un manager bun isi cunoaste potentialul echipei si potentialul fiecarui membru si distribuie sarcinile angajatilor, in functie de abilitatile si capacitatea acestora. Tine cont de nivelul de dificultate, de timpii de lucru, de complexitatea proiectelor.
Organizare si flexibilitate
Nimanui nu-i place haosul si oamenii nu lucreaza eficient sub presiune. Vor aprecia un manager care stie sa organizeze activitatea echipei, sa elaboreze un plan, sa stabileasca intalniri in momente-cheie. Totodata, un aspect esential il reprezinta si flexibilitatea. Nu trebuie sa ramai rigid in organizare. Vor fi si momente-surpriza, nu intotdeauna placute. Totodata, vor fi si angajati care vor avea pareri diferite, asta inseamna ca sunt gresite. Adaptarea la situatii este un element-cheie. Este important sa gestionezi si situatiile care ies din rutina zilnica, care te scot din zona de confort. Oamenii te vor urma, se vor adapta si ei.