Nu considera ca esti un bun lider doar pentru ca te afli intr-o pozitie manageriala. Poti castiga cu adevarat titlul de lider daca practici urmatoarele sase obiceiuri esentiale.
Incepand din anul 2000, Gallup a raportat ca aproape 70% dintre angajatii din SUA nu sunt cu adevarat implicati in munca lor.
Cine este de vina in aceasta situatie? Poate ca ai mai auzit aceasta expresie: Oamenii parasesc manageri, nu companii.
CEO-ul de la Gallup, Jim Clifton, a concluzionat corect: "Cea mai mare decizie pe care o faci la job - mai importanta decat toate celelalte- este pe cine numesti ca manager. Cand numesti persoana gresita in pozitie de manager, nimic nu mai indreapta decizia ta. Nici compensatiile, nici beneficiile, nimic."
Studiile si experienta arata ca cei mai buni manageri sunt oameni care au abilitati de leadership si isi doresc sa avanseze in mod continuu.
1. Fii complet onest
Cand esti complet onest cu angajatii, acestia iti vor reintoarce favorul. Daca treci printr-o perioada mai dificila, fii sincer cu ei!
Anunta-i din timp daca nu vor primi bonusuri de Craciun, cresteri salariale, sau concediu. Onestitatea este cea mai buna politica. Nu uita sa le promiti aceste avantaje pentru anul viitor, daca vor deveni realitate cand vanzarile sunt in top.
2. Sprijina-i pe oameni
Sprijina-i pe angajatii care isi doresc promovari, un alt job, sau trec prin perioade mai dificile in viata personala. Cand un lider arata grija pentru angajat ca si om, acesta se simte incurajat si sutinut in cariera. O astfel de relatie ii va motiva pe angajati sa isi doreasca sa evolueze profesional!
3. Fii dispus sa renunti la putere
Liderii de succes au urmatorul obicei: impart puterea cu ceilalti si au incredere in echipa lor.
Ei fac acest lucru pentru ca se incred in abilitatile echipei lor. Increderea este un cadou care nu se ofera asa usor, pentru ca trebuie castigata!
Angajatii invata mult mai multe cand sunt lasati sa ia propriile decizii. Compania se va bucra de o cultura proactiva, in care liderul nu este urmat pasiv de oameni.
4. Fii dispus sa imparti statutul pentru a creste oameni
Liderii ii fac pe ceilalti mai buni printr-o actiune care poate parea de neconceput: impartirea statutului. Modestia ar trebui sa fie o caracteristica a lor, asa ca in loc sa se foloseasca de putere pentru recunoastere, avantaje, autopromovare, un manager bun ii face pe cei din jur sa creasca si sa obtina succes profesional.
5. Cere opinii colegilor
Te intrebi cum te descurci pe drumul profesional? Intreaba-ti echipa.
Este nevoie de multa modestie sa ai curajul de a iti intreba echipa “Cum ma descurc?” si apoi sa le si iei in considerare raspunsurile.
6. Recunoaste cand a gresit
Pentru aceasta actiune este nevoie de multa autenticitate. Liderul arogant si orgolios nu va face acest lucru si, prin urmare, nu va fi un om iubit de echipa.
Liderii pe care oamenii nu ii uita stiu sa accepte punctele de vedere si sugestiile celorlalti, chiar si cand acestea indica o eroare in gandirea manageriala.
Un manager bun stie ca nu are toate raspunsurile si accepta feedback-ul echipei.
Tu ce fel de manager ai si cauti sa promovezi in companie?
Sursa: Inc.com
Autor: Marcel Schwantes, Fondator Leadership From the Core
Traducere: Diana Petroiu