13 moduri prin care iti pastrezi atitudinea pozitiva la job

13 moduri prin care iti pastrezi atitudinea pozitiva la job

Este usor sa ramai impotmolit in munca coplesitoare de zi cu zi, dar aplicarea unei atitudini pozitiva iti aduce mai multe beneficii decat crezi. Exista 13 tipuri de atitudini care iti vor face viata mai usoara si placuta la birou:

1. Continua sa inveti

Doar pentru ca nu mai esti la scoala si ai un job, nu inseamna ca trebuie sa te opresti din invatat! Incearca sa acumulezi cat mai multa experienta de la fiecare loc de munca, indiferent de atributiile pe care le ai. Daca jobul nu iti permite sa inveti lucruri noi in fiecare zi, cere-le colegilor sau sefilor sa ii insotesti la intalniri, ca sa afli cat mai mult despre activitatile lor!

2. Invata-i pe ceilalti ce stii

Nu iti ajuta colegii doar atunci cand iti cer acest lucru. Ofera-te sa ii inveti ce stii si in alte situatii, pentru a evita situatiile in care te vor intrerupe in mod constant, cand iti faci task-urile.

3. Ia-ti o pauza

Daca incerci sa lucrezi non-stop, o sa te epuizezi, iar acest lucru se va observa in calitatea cu care iti indeplinesti sarcinile. Iti pierzi atat atentia, cat si motivatia cand incerci sa te porti ca un robot. Ia-ti o scurta pauza la fiecare ora sau doua ore. Indeparteaza-te de birou, ia o gura de aer proaspat, plimba-te putin! Intr-adevar, s-ar putea sa petreci de la 5 la 15 minute fara sa lucrezi, dar cand te vei intoarce vei avea mult mai multa energie si pofta de munca!

4. Munca se lasa la job, nu se ia acasa

Este foarte important sa iti faci timp pentru tine. Nu iti neglija viata, familia, pasiunile personale! Daca lucrezi opt ore, iar apoi te intorci acasa si lucrezi din nou, a doua zi iti va pieri entuziasmul de a reveni la munca.

Fa-ti o regula din a nu aduce munca cu tine acasa! Daca nu ai reusit sa finalizezi un task, programeaza ca dimineata sa te ocupi de el. Dar nu-ti irosi putinul timp liber pentru a te epuiza peste masura! Nu vei mai avea o productivitate solida.

5. Construieste relatii cu colegii

Mediul de la locul de munca va fi mult mai placut daca reusesti sa comunici si sa te distrezi cu colegii tai. Fii intotdeauna prietenos! Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa fii bagacios, sa stii fiecare detaliu din viata lor personala. Poarta-te insa natural si vorbeste-le tuturor asa cum ti-ar placea sa ti se vorbeasca si tie! Task-urile se finalizeaza mai cu spor, cand ai capacitatea de a te destinde si glumi cu cei din jur.

6. Participa in activitatile de dupa munca

Cum se apropie ora 17.00, multi angajati sparg usa, fiind cat mai grabiti sa plece de la job. Incearca sa participi la event-uri, sa socializezi, sau sa te intalnesti cu colegii tai si dupa munca! Astfel, vei reusi sa construiesti si sa integrezi oameni intr-o comunitate. Nu vei avea un loc de munca plictisitor, in care conversatiile se fac din politete, ci norocul de a face parte dintr-un grup de oameni care iti pot deveni prieteni.

7. Concentreaza-te pe un singur lucru

Ai multe lucruri pe lista ta cu “To Do”, dar este esential sa dedidici fiecarui task un timp separat. Studiile arata ca multitasking-ul iti afecteaza calitatea muncii, rapindu-ti din atentie!

8. Stabileste-ti obiective realizabile

In loc de obiective de megaloman, alege sa iti propui lucruri concrete, pe care ai siguranta ca le poti indeplini cu succes. Daca iti propui ceva prea mare, s-ar putea sa te trezesti dezamagit si sa nu mai ai dedicatia de la inceput, pentru viitoarele proiecte!

9. Foloseste-ti imaginatia

Nu intepeni niciodata intr-o atitudine rigida de a face business. Fii cat mai creativ si lasa-ti imaginatia sa zboare! Indiferent de task-ul sau proiectul la care lucrezi, originalitatea e o calitate forte, care poate face saltul de la un proiect mediocru la o idee geniala.

10. Nu te deprecia pentru greseli

Chiar daca ai facut o greseala, indiferent de natura ei (de la un simplu typo intr-un e-mail sau o atitudine nepotrivita intr-o sedinta), nu te inradacina in efectele negative ale actiunilor tale.

Nu uita ca a gresi este omenesc si ca intotdeauna trebuie sa privesti spre viitor, nu spre trecut! Gandeste-te, in schimb, cum sa fii mai bun maine.

11. Rasplateste-te pentru realizari

Fa-ti un obicei din a sarbatori de fiecare data cand ai mandria de a incheia un proiect la care ai muncit mult! Recompenseaza-te pentru reusite si vei avea o alta atitudine la munca. In curand, o sa observi ca esti mult mai motivat sa realizezi si alte proiecte, pentru ca te-ai incurajat atunci cand a fost cazul.

12. Inconjoara-te de oameni pozitivi

Stai cat mai departe de colegii care emana o atitudine negativa la job. Evita dramele, barfele, situatiile care te supara in mod gratuit. In schimb, alege sa petreci timp cu oamenii care te fac sa te simti bine si care te relaxeaza.

13. Zambeste mai mult

Zambeste cand iti lauzi colegii sau iti intalnesti clientii. Zambeste chiar si cand te plimbi pe hol sau te duci la masa. Zambeste lumii chiar si atunci cand nu ai o zi buna. Zambetul are puterea de a crea o atitudine pozitiva si frumoasa la munca, iar efectele vor fi apreciate de toti cei din jur.

 

 

Sursa: Life Hack