Mai mult de jumatate dintre liceenii din Romania se viseaza IT-isti. Domeniile din topul preferintelor tinerilor.

Mai mult de jumatate dintre liceenii din Romania se viseaza IT-isti. Domeniile din topul preferintelor tinerilor.

Tot ce are legatura cu domeniul digital ii atrage ca un magnet pe tineri. Inca de pe bancile liceului viseaza la o cariera in IT&C si domenii conexe precum marketing digital, publicitate, dezvoltarea de continut pentru retelele de socializare. Un studiu realizat de Cult Market Research pentru ING Hubs Romania arata ca 62% dintre liceenii romani prefera IT-ul si telecomunicatiile ca principale optiuni de cariera.

 

Domeniile vanate de liceenii romani. Ce cariera isi doresc?

Mai mult de jumatate dintre liceenii romani vor sa lucreze in IT&C, potrivit studiului amintit. 61% dintre liceenii participanti la studiu anticipeaza o crestere a cererii de specialisti in IT&C, se considera bine pregatiti pentru acest domeniu, iar 40% dintre acestia considera ca automatizarea si inteligenta artificiala vor determina schimbari semnificative pe piata muncii.

Potrivit aceluiasi studiu, realizat de Cult Market Research pentru ING Hubs Romania, in topul preferintelor liceenilor romani se afla urmatoarele domenii:

  • IT
  • domeniul dezvoltarii de continut audio sau video pentru platform online (YouTube, TikTok)
  • marketing
  • publicitate
  • jurnalism.

Cum se pregatesc tinerii pentru viitoarea cariera?

Inca de pe bancile liceului, tinerii romani isi fac planul de cariera si analizeaza cerintele de pe piata muncii.  Potrivit studiului, 65% dintre tinerii participanti considera ca aptitudinile de comunicare reprezinta un factor esential pentru succesul profesional, 60% cred ca munca eficienta in echipa este  importanta, iar 57% cred ca joburile viitorului vor necesita gandire creativa si abilitatea de a rezolva probleme complexe.

In ceea ce priveste pregatirea pentru viitoarea cariera, 86% dintre tinerii intrebati au raspuns ca isi doresc sa urmeze studii superioare, 68% dintre acestia dorindu-si sa continue studiile in domeniul IT, 30% fiind atrasi de o posibila pregatire in domeniul crearii de continut video sau audio, in vreme ce 26% dintre acestia iau in calcul sa studieze in domenii precum marketing, publicitate sau jurnalism.

4 din 10 liceeni sunt atrasi de ideea de a se specializa in strainatate, iar 40% dintre acestia isi exprima dorinta de a se intoarce in Romania dupa finalizarea studiilor peste granite.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 350 de tineri cu varste cuprinse intre 14 si 18 ani, elevi de liceu, din toata tara, atat din mediul urban, cat si din cel rural.