De ce sa publici comunicate de presa despre afacerea ta? Avantajele si cum redactezi un comunicat adecvat!

De ce sa publici comunicate de presa despre afacerea ta? Avantajele si cum redactezi un comunicat adecvat!

Comunicatul de presa a fost multa vreme considerat cel mai important instrument de comunicare. Evolutia tehnologiei si dezvoltarea marketingului ii determina pe multi sa ignore beneficiile transmiterii comunicatelor de presa pentru o companie. Fie ca lansezi un nou produs/serviciu, ca ai o initiativa in domeniu, organizezi un eveniment al companiei, iti doresti sa clarifici sau sa contesti o informatie aparuta in spatiul public despre afacerea ta, comunicatul de presa este mijlocul cel mai rapid, eficient si corect de a transmite informatiile. Specialistii RisCo.ro iti prezinta avantajele transmiterii comunicatelor de presa, in mediul antreprenorial.

 

De ce sa transmiti un comunicat de presa?

Utilizarea unui comunicat de presa nu se limiteaza doar la o anumita etapa din evolutia companiei tale. Este esential in momentul lansarii, un instrument-cheie in gestionarea imaginii firmei, foarte util in cazul unei crize de imagine sau in gestionarea unei situatii-limita, ideal pentru a promova un produs nou. Vei spune - De ce sa mai scriu comunicat, daca pot folosi social-media? Conform specialistilor RisCo.ro in comunicare si relatii publice, comunicatul de presa prezinta o serie de avantaje:

-iti permite sa te adresezi direct nisei tale

- iti poti tine clientii la curent cu noile modificari, noile produse sau servicii, noutatile din firma ta

- crestere vizibilitatea si credibilitatea pentru afacerea ta

-creste gradul de transparenta

- poate genera publicitate gratuita (un comunicat poate deveni subiect de stire, fara a fi necesara publicitatea platita)

-pastreaza conexiunea cu jurnalistii si institutiile media

-consolideaza imaginea companiei

-include cele mai importante informatii despre compania ta.

Cum redactezi comunicatul de presa? 4 reguli simple si eficiente

Pentru a te asigura ca transmiti un comunicat de presa de impact si care sa capteze interesul jurnalistilor, dar si al publicului tau, trebuie sa respecti cateva reguli.

  1. Asigura-te ca ai introdus elementele de baza (locul si data publicarii, persoana de contact- nume si numar de telefon/adresa de email, continutul cuprinde informatia principal sustinuta de date reale, textul este structurat si redactat intr-o maniera captivanta, include o declaratie oficiala, descrierea oficiala a companiei).
  2. Informatia este transmisa clar si concis (titlu atractiv, primul paragraf sintetizeaza mesajul principal, informatiile sunt sustinute de un specialist- din interiorul companiei sau un specialist consultat de companie, textul este limitat la maximum o pagina).
  3. Ataseaza intotdeauna fotografii ale reprezentantilor care au o declaratie in continutul comunicatului/ fotografie a companiei. Este foarte important! Astfel, te asiguri ca la momentul publicarii ai controlul asupra imaginilor care apar, nu se folosesc imagini vechi/ care nu mai sunt reprezentative pentru companie sau care ilustreaza o ipostaza nedorita a reprezentantului companiei, citat in comunicat. Imaginile se ataseaza in email, nu in corpul comunicatului de presa.
  4. Atentie la format! Asigura-te ca alegi un format compatibil, ca informatia ajunge la destinatar nealterata si este usor de citit! Specialistii RisCo recomanda formatul PDF, care pastreaza macheta continutului (formatare, asezare in pagina) si este compatibil cu majoritatea sistemelor de operare, este usor de citit pe dispozitivele mobile.