Ideile sunt esentiale in antreprenoriat. Cu cat ai mai multe idei si mai bune, cu atat vei reusi sa lupti impotriva competitorilor, pe termen lung. Cu siguranta, exista o idee-cheie care se afla in miezul modelului tau de business, dar nu uita ca toate ideile destinate produselor noi si a strategiilor de marketing vor reusi sa maximizeze productivitatea interna.
Exista o mare presiune pentru generarea ideilor spectaculoase, dar acesta nu este un proces pe care sa-l poti implementa cu forta bruta. Din fericire, te poti consola cu faptul ca cele mai inovative si bune idei ale timpului nostru nu au iesit din capul creatorilor, pentru ca reprezentau vreo mina de aur a oportunitatilor. In schimb, s-au conturat ca fiind mediocre, ajungand abia apoi sa fie rafinate pana la perfectiune.
Data viitoare cand ai o idee de care nu esti complet sigur/a, nu o arunca la cosul de gunoi. Ambitioneaza-te sa o dezvolti in directia succesului, punand in aplicare una sau mai multe dintre urmatoarele strategii:
1. Aplica ideea in diverse domenii
In primul rand, realizeaza un brainstorming pentru a vedea in ce alt domeniu ai putea sa iti aplici ideea. De exemplu, sa presupunem ca ai creat un adaos la un produs de-al tau deja existent, cum ar fi o husa de protectie care iti apara produsul de la deteriorari ulterioare. Problema este ca iti incarca prea mult produsul. Daca ai crea o husa de protectie similara pentru un alt produs? Daca ai vinde-o ca un adaos? Daca ai vinde-o ca un accesoriu mai degraba fashion decat unul uzual? Este greu sa schitezi toate posibilitatile, dar incearca sa te gandesti in afara contextului comun in care vrei sa iti plasezi produsul. Ai putea ramane surprins/a sa gasesti idei mai bune cand transgresezi domeniul.
2. Combina ideile
Nu este nici un secret ca unele idei senzationale s-au nascut din simbioza unor idei care erau “doar ok” analizate separat. Gandeste-te la cel care a inventat guma de la capatul creioanelor! Cea mai buna metoda de lucru este sa pastrezi o evidenta a ideilor tale, din trecut pana in prezent, pe care s-o salvezi in computer.
Noteaza-ti undeva ideile atunci cand iti apar in minte, chiar daca nu esti multumit/a initial de forma lor! Uneori, un singur cuvant, sau fraza, este indeajuns pentru a genera o asociere sclipitoare. Combina cuvintele si textele intre ele, pentru ca intr-un final vei gasi o formula care sa iti placa!
3. Discuta ideile cu prietenii sau echipa de la munca
Chiar daca in anumite cazuri, brainstormingul in echipa poate sa fie mai mult o piedica decat un atu, ar trebui sa iti aloci un timp pentru a discuta ideea cu cineva pe care il cunosti si in care ai incredere (sau macar cineva perspicace).
Oamenii cu care discuti o sa fie capabili sa ofere un punct de vedere din afara, inclusiv cum isi imagineaza ei ca se poate aplica ideea, sau daca au mai multe adaugiri. Intrucat se afla in afara procesului de creatie a ideii, o sa poata scapa din blocajul pe care il intampina creatorii, putand sa iti ofere puncte de vedere inedite, pe care poate le-ai scapat din vedere.
4. Transforma slabiciunile ideii in atuuri
Orice idee are minusurile ei, dar exista moduri prin care poti transforma partile slabe in puncte forte. Incearca sa vezi in orice limitare si partea pozitiva.
5. Incearca ideea
Uneori, trebuie sa alergi inainte sa mergi. Daca ai un sentiment bun despre o idee, dar nu suna asa bine pe hartie, poti incerca sa o pui in practica!
Desigur, acest lucru functioneaza pentru ideile care presupun investitii mici.
Odata puse in aplicare, ideile isi arata singure punctele forte.
Intocmai cum se intampla si in cazul oamenilor, ideile devin mai stabile si rafinate dupa ce au o anumita experienta practica.
Ideile “geniale” implica multa efort si rabdare, asa ca este nevoie sa le dedici timp.
Sursa: Entrepreneur