În ultimii doi ani, am putut observa cu uşurinţă impactul pe care fenomenul Covid-19 l-a avut (şi încă îl are) asupra cerinţelor, alegerilor și în special, comportamentului consumatorilor. În acest context, companiile au fost nevoite să găsească o nouă modalitatea de funcţionare în conformitate cu aceste schimbări.
Prin urmare, potrivit ultimei ediții a raportului Deloitte Chief Marketing Officer, bugetele destinate promovării online vor crește cu aproximativ 15% până la finalul lui 2021, revenind astfel la cotele ascendente preconizate anterior apariţiei crizei economice generate de pandemie. Pe de altă parte, activitățile ce vizează "publicitatea clasică" se află în prezent pe o linie nu atât de populară, înregistrând o scădere de aproape 1%.
Totodată, s-a observat faptul că, principalele direcţii în care companiile au investit fac referire la următoarele aspecte, după cum urmează
➔ optimizarea propriilor pagini web (74%)
➔ promovarea pe canalele digitale și în motoarele de căutare (65%)
➔ marketing direct pe canale digitale (57%)
Din perspectiva obiectului de activitate, sectoarele care pun un accent deosebit pe optimizarea site-urilor web sunt în principiu, serviciile destinate persoanelor fizice și transporturile. Pe de altă parte, domenii precum, farmaceutic sau biotehnologic, bunuri de larg consum și tehnologie/platforme digitale/software, alocă un buget mult mai mare pentru activităţi ce ţin de promovarea pe canale digitale, respectiv motoare de căutare, precum și marketingul digital direct (formă de comunicare cu ajutorul căreia organizațiile ajung direct la ţinta lor fără utilizarea unor canale de distribuţie).
În acelaşi timp, studiul Deloitte aduce în discuţie și faptul că, sumele destinate promovării pe device-uri mobile(telefoane, tablete) și prin intermediul reţelelor de socializare au înregistrat o creştere superficială comparativ cu 2020, respectiv, de la 14% la aproximativ 19% din totalul planului financiar de marketing în cazul dispozitivelor mobile, și de la 13% la 15% pentru social media.
Astfel, specialiștii sunt de părere că bugetele destinate ambelor categorii menţionate se vor menține pe un trend ascendent, înregistrând chiar o creștere de până la 36% din bugetele de marketing promovare pe (mobil), și maxim 25% (social media), în următorii cinci ani.
Mai mult, aşa cum probabil era şi de aşteptat, raportul Deloitte Chief Marketing Officer precizează faptul că, marketingul digital a fost un element frecvent întâlnit în strategia majorităţii companiilor, devenind aşadar un factor mai mult decât important când vine vorba de contabilizarea rezultatele campaniilor derulate în acest an.
Întrucât tehnologia este din ce în ce mai prezentă în viaţa noastră, printre tendinţele de marketing pentru 2022 se numără inteligenţa artificială, optimizarea căutării vocale, folosirea chatbots, publicitate programată, şi nu în ultimul rând, influencer marketing.