Fiecare persoana are un vis. Unii viseaza sa devina medici, altii viseaza sa devina mari sportivi, sa aiba o cariera de succes intr-un anumit domeniu, iar cei mai multi viseaza sa aiba propria afacere.
Dar de la vis la realitate distanta poate sa fie, de multe ori, prea mare si totul sa se spulbere inca dinainte de a incepe. Nu este cazul si pentru Feliciu Paraschiv.
De profesie inginer electromecanic, Feliciu Paraschiv a navigat timp de 7 ani in peste 150 de tari. Astfel a descoperit fata comertului din Africa sau Asia si, in 1995, a pus bazele companiei Paco Group. La momentul respectiv, afacerea a inceput intr-un loc ce nu masura mai mult de 50 mp, iar cifra de afaceri nu depasea 100.000 de dolari.
In prezent, reteaua de supermarketuri Paco cuprinde sapte magazine. Compania are peste 250 de angajati si o cifra de afaceri de peste 10 milioane de dolari, ceea ce plaseaza Paco Group in topul celor mai importante retele de supermarketuri din Moldova.
Feliciu este un antreprenor foarte inovator si are puterea de a lua decizii care ies din tiparele unei strategii de afaceri normale. Una dintre ideile iesite din comun abordate de-a lungul timpului de Feliciu Paraschiv a fost accea de a oferi bilete la teatru clientilor sai. O alta strategie, mai agresiva, a fost aceea in urma careia a reusit sa falimenteze un concurent in doar cateva luni.
“Magazinul respectiv s-a deschis la circa 20 de metri de noi si a incercat sa ne "copieze" in aproape toate detaliile. Cand am auzit ca se pregateste de deschidere, am aplicat urmatoarea strategie: timp de aproape 2 luni, am stricat imaginea magazinului nostru. Nu am mai facut curat, am oprit muzica, am stins luminile, nu am mai facut promotii. Cu o zi inainte de lansarea concurentului, am facut totul luna, am schimbat costumele personalului, am aparut cu o imagine noua si cu promotii. Majoritatea celor care au venit la lansarea acelui magazin si-au facut cumparaturile la noi. Am avut o crestere de vanzari ca la Revelion! Practic, ne-am folosit de lansarea aceluia. “
Feliciu Paraschiv a castigat datorita modului sau inovativ de a-si conduce afacerea, la inceptul acestui an, premiul de cel mai bun anteprenor in Retail, in cadrul concursului “Progresiv Awards”.
Vino sa-l intalnesti pe Feliciu si sa asculti experientele si modalitatile prin care a reusit, joi, 12 mai, in cadrul conferintei “Performanta IMM- Bani, Idei, Actiune “, la Hotel Pullman, WTC, Bucuresti, incepand cu ora 9:30!