Din moment ce ne petrecem o mare parte din zi lucrand, este esential ca sefii sa isi faca angajatii sa vina cu placere la job.
Stilul dictatorial compromite atmosfera si productivitatea, iar managerii buni stiu acest lucru.
Iata care sunt secretele acestor sefi:
Isi cunosc domeniul
Au intotdeauna raspunsuri pentru intrebarile angajatilor si au cunostinte solide pe mai multe planuri, iar daca anumite informatii lipsesc, se asigura ca au resursele necesare pentru a le asimila in timp util. Acestia sunt liderii care inspira si la care poti merge cu incredere pentru orice nelamurire.
Emana optimism
Un bun manager mentie o atitudine pozitiva, chiar si atunci cand lucrurile nu merg atat de bine. Tonul lor optimist le ridica moralul oamenilor din echipa si le consolideaza senzatia de siguranta, aspect care face intotdeauna un grup sa fie unit.
Iubesc ceea ce fac
Faptul ca iubesc ceea ce fac ii determina sa investeasca constant in dezvoltare si in training-uri. Ce poate fi mai motivant decat sa lucrezi alaturi de o persoana care ar face orice pentru a creste? Atunci cand un manager arata interes si pasiune, va transmite aceste trairi catre restul grupului.
Apreciaza calitatea
Oricat de important este volumul de munca, un lider adevarat va aprecia intotdeauna calitatea pe care o aduce un angajat si il va rasplati pe masura. O colaborare pe termen lung cu un client presupune proiecte de calitate care sa fie duse la bun sfarsit intr-un mod corespunzator.
Celebreaza succesul
Cei mai buni manageri isi doresc sa aiba un impact important in randul echipei. Acestia stiu ca trebuie sa faca diferenta, mai ales pe plan emotional, asa ca nu ezita sa celebreze succesul fiecarui membru.
Prioritatea lor este bunastarea angajatilor, pentru ca atunci cand se simt importanti, oamenii se implica mai mult si au un sentiment puternic de apartenenta la grup.
Echipele de succes au sefi care isi fac angajatii sa vina cu placere la job. Totul tine de echilibrul pe care un manager il stabileste la locul de munca si de capacitatea sa de a-i intelege pe cei alaturi de care lucreaza.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: Entrepreneur
Traducere: Andrei Bobe