In 2020, lucrurile arata bine pentru industria IT din Romania. Iar asta pentru ca topul 5 al celor mai dezirabili angajatori din ţara noastra este dominat de companii din acest domeniu, dupa cum arata un studiu Randstad Employer Brand. Astfel, pozitia fruntasa pe podium este ocupata de IBM, locurile urmatoare revenind HP, Ubisoft, Oracle si Amazon Development Center.
Cat despre industria FMGC, locul 1 este ocupat de Coca-Cola, mediul bancar este revendicat la varf de ING Bank, in vreme ce in industria automotive Ford se afla in topul preferintelor celor aflati in cautarea unui loc de munca. Nu in ultimul rand, in ce priveste sectorul comunicatiilor, Orange este de departe lider de pluton. Pentru o comparatie, iata cum stateau lucrurile anul trecut:

In ce priveste beneficiile cautate de potentialii angajati romani, programul flexibil, lucrul de acasa si siguranta locului de munca sunt unele dintre cele mai puternice instrumente ale angajatorilor pentru a atrage si retine talentele in organizatia lor, arata acelasi studiu. Cu rata somajului in crestere, siguranta locului de munca devine un aspect foarte important anul acesta pentru angajati.
În cadrul Studiului Randstad Employer Brand 2020, angajatorii au fost evaluaţi în funcţie de 10 criterii. Enumerate în ordinea celor care au reieşit ca fiind cele mai importante pentru angajaţii români, acestea au fost: salariul şi beneficiile atrăgătoare (66%), atmosfera de lucru plăcută (53%), siguranţa locului de muncă (51%), evoluţia în carieră (49%), echilibrul viaţă profesională - viaţă personală (43%), urmate de sănătatea financiară, reputaţia foarte bună, folosirea tehnologiilor de ultimă oră, responsabilităţi interesante la locul de muncă, contribuţia la comunitate.
Studiul Randstad Employer Brand este cercetarea independentă care analizează cel mai în profunzime brandul de angajator, la nivel mondial identificând, printr-o metodologie completă, rafinată în 20 de ediţii, din mii de companii, care dintre acestea sunt cei mai dezirabili angajatori. Cercetarea centralizează opinia a 185.000 de respondenţi din 6.136 de companii de pe 33 de pieţe. Aceasta este realizată cu sprijinul companiei de cercetare de piaţă Kantar, partenerul internaţional Randstad în acest proiect.