Haine, electrocasnice, jocuri sau gadgeturi. Cautarile noastre pe internet au devenit un instrument eficient pentru dezvoltarea brand-urilor. De la companiile-gigant la business-urile mici, toate se folosesc de statisticile online pentru a-si imbunatati politicile si strategiile si pentru a-si defini profilul cumparatorului. Pentru fiecare tara in parte, cautarile utilizatorilor in Google ofera date importante despre comportamentul de cumparare si despre nevoile consumatorului. Aceste informatii au ajutat si la conturarea unui top al celor mai cautate brand-uri in 2020.
La nivel european Google, Ikea si Amazon sunt pe primele locuri in topul celor care populare brand-uri, potrivit BusinessFinancing.co.uk.
Ce au cautat romanii in pandemie?
Izolati in case, in 2020, romanii au stat online poate mai mult decat oricand. In functie de nevoile pe care le-au avut, unii au facut achizitii de haine, altii au comandat mancare, si-au cumparat dispozitive electronice sau produse electrocasnice si s-au abonat la diferite servicii. Clasamentul amintit anterior, bazat pe datele Google Keyword Planner si celelalte instrumente de masurare Google, arata ca in Romania, Netflix a fost brand-ul cel mai cautat. Romanii au simtit nevoia sa isi ocupe timpul in casa cu programele oferite de platforma americana.
Topul plaseaza totodata marca H&M pe primul loc in cautarile romanilor la capitolul brand-uri de haine. Cand vine vorba de mancarea preferata a romanilor, in functie de search-ul din Google, topul este condus de Mc Donald’s. La capitolul electrocasnice, cele mai multe cautari ale romanilor au fost pentru brand-ul Bosch, de altfel, acesta a fost cea mai populara marca de electrocasnice si la nivel mondial. Diferentele au aparut in ceea ce priveste brand-ul de telefonie cel mai cautat. Romanii au dat search dupa Huawei, in timp ce la nivel international topul a fost dominat de Apple.
Brand-urile si campaniile de imagine in 2020
Un aspect demn de mentionat este acela ca unele brand-uri s-au orientat si au facut campanii de imagine bune in 2020. Fie ca s-au implicat in sustinerea comunitatilor, a persoanelor vulnerabile sau a personalului medical din linia intai, miscarile de imagine si comunicarea permanenta a eforturilor depuse pentru siguranta clientilor au propulsat unele brand-uri in topul preferintelor clientilor. Asa cum au fost si companii care au primit bile negre si au "reusit" sa piarda clienti cu o abordare gresita a contextului pandemic. Chiar daca pare greu de crezut, au fost si clienti multumiti de produsul unui brand, dar care au intors spatele marcii din cauza atitudinii companiei fata de situatia traversata de intreaga lume.