Angajatorii romani nu se mai conformeaza asa usor! Daca pentru e-Factura si e-Transport sau
alte servicii electronice marca ANAF, s-au conformat si au urmat rapid instructiunile, in ceea ce
priveste inrolarea in noua platforma de gestionare a salariatilor, situatia nu este simililara. Doar
un sfert dintre angajatori si-au deschis contul in platforma REGES-ONLINE, desi devenea
obligatorie si teoretic unica platforma de la 1 octombrie. Totusi, Guvernul a decis, la cererea
Ministerului Muncii, ca termenul de inscriere in REGES-ONLINE, sa fie prelungit pana la data
de 31 decembrie 2025.
Angajatorii romani, neinteresati de Noul Registru al Salariatilor
Guvernul a aprobat prorogarea termenului de trecere de la sistemul Revisal, la platforma
REGES-ONLINE, pana la data de 31 decembrie 2025, pentru a veni in sprijinul angajatorilor care
intampina dificultati in procesul de migrare, au anuntat autoritatile.
In realitatea, dezinteresul este foarte mare pentru noua platforma, cel mai probabil oamenii
sunt satui de schimbarile venite pe banda rulanta in ultimii ani si au intarziat realizarea
procedurilor.
In prezent, doar 23% dintre firme au reusit sa finalizeze tranzitia, iar mentinerea termenului
initial, pana la 30 septembrie 2025, ar fi generat un risc major de blocaj operational, cu
potentiale sanctiuni aplicate angajatorilor.
Drept urmare, s-a dispus prorogarea, pana la data de 31 decembrie 2025, a termenului de 6 luni
prevazut de art. 11 alin. (1) si (2) din HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenţa a
salariaţilor - REGES-ONLINE, respectiv:
• termenul in care angajatorii trebuie sa se inregistreze in platforma REGES-ONLINE;
• termenul in care angajatorii trebuie sa completeze si sa transmita toate elementele
contractelor individuale de munca active, care nu se regasesc deja in sistemul informatic
prevazut de HG nr. 905/2017.
Toti angajatorii sunt asteptati sa finalizeze inrolarea in REGES Online pana la sfarsitul acestui an,
avand in vedere ca termenul limita stabilit nu va mai fi prelungit.
Ce inseamna tranzitia la REGES-ONLINE?
Trecerea la REGES-ONLINE nu presupune mutarea, de catre angajator, a bazelor de date
existente, aceasta fiind deja realizata in sistem. Angajatorii trebuie doar sa isi creeze cont in
platforma, proces simplificat si rapid, care asigura accesul direct la toate functionalitatile
necesare.
REGES-ONLINE ofera :
-administrarea digitala a contractelor de munca si acces permanent la istoricul acestora;
-raportarea in timp real si actualizare automata a aplicatiei;
-accesul securizat prin certificat digital calificat sau ROeID;
-integrarea cu sistemele informatice interne de resurse umane, fara proceduri suplimentare
de transfer al datelor.
Autentificarea in registru se poate realiza fie cu cont creat pe platforma RoEID, fie cu semnatura
digitala confirmata la ANAF.