Promovarea brandurilor in social media. Ce spun romanii: DA sau NU?

Promovarea brandurilor in social media. Ce spun romanii: DA sau NU?

Prezenta unui brand in mediul online a devenit absolut necesara. Pe langa un site de prezentare sau un magazin online, un instrument de marketing foarte puternic este social media. Beneficiile retelelor de socializare sunt numeroase, pe langa faptul ca te ajuta sa-ti faci cunoscuta afacerea, cu ajutorul social media atragi clienti, fidelizezi publicul, obtii vanzari mai mari si esti si in vizorul potentialilor parteneri de business. La polul opus, daca nu este gestionata corect, prezenta online poate sa dauneze business-ului. Pe langa rolul retelelor de socializare, a strategiei si a tehnicilor de continut, este la fel de important sa urmaresti permanent si reactia publicului tau la ceea ce ii oferi online, la campaniile derulate, reclamele sponsorizate sau continutul organic. Un studiu, realizat la inceputul lunii aprilie 2021 de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research, ofera cateva raspunsuri la intrebarea: cum percep romanii prezenta brandurilor in social media? Ai fi surprins sa descoperi ca unii sunt plictisiti de reclame, in timp ce pe altii ii agaseaza. Totusi, mai mult de un sfert din cei chestionati au raspuns ca publicitatea online ii determina sa aprecieze mai mult brandul sau persoana la care face referire.

Romanii si promovarea afacerilor in social media

La fel ca in cazul publicitatii traditionale si publicitatea online are adeptii ei, dar si utilizatori pe care ii nemultumeste. Studiul realizat de Reveal Marketing Research arata ca46% dintre respondenti se simt indiferenti fata de reclamele sponsorizate vazute pe Facebook sau pe Instagram, spunand chiar ca se simt obositi si plictisiti de acestea. Mai mult, pe unii (17%), reclamele sponsorizate online ii enerveaza si chiar le provoacă emotii negative. Totusi, pe 36% dintre romani publicitatea online ii determina sa aprecieze mai mult brandul sau persoana la care face referire. Comportamentul si perceptia romanilor fata de reclamele din social media difera in functie de asteptarile fiecarui utilizator, de continutul impartasit de brand si de "agresivitatea" acestor reclame. Nu de putine ori ai auzit despre strategii toxice de social media. Un exemplu ar fi afacerile de tip MLM care apeleaza la tehnici si continut care oboseste deseori publicul.

 Retelele sociale cele mai accesate

Analiza realizata mai arata ca dintre toate retelele de socializare, Facebook este in top, in preferintele romanilor (92%) cu un timp mediu petrecut online de 2,3 ore/zi. Clasamentul este completat de YouTube cu 63% si Instagram cu 37%. Din spate vine cu putere TikTok.

Cum reactioneaza romanii la reclamele care ruleaza in social media?

-47% spun ca nu isi formeaza nicio parere atunci cand vad anunturi promovate pe social media

- 9%  declara ca se simt norocosi la vederea acestor anunturi

- 53% afirma ca dau click pe aceste anunturi doar daca ii intereseaza produsul

-25% dau click din curiozitate

-33% dintre respondenti acceseaza o reclama daca li se pare atractiva din punct de vedere vizual

-27% dau click daca marca respectiva este una pe care o cunosc.

Potrivit cercetarii, brandurile care investesc in promovare online sunt apreciate de catre 53% dintre respondenti. Cei care nu aprecieaza publicitatea online au expus si cateva motive: isi doresc sa caute singuri un produs, daca ii intereseaza cu adevarat, considera ca promovarea online este un indicator al brandurilor de o calitate mai slaba sau nu isi doresc sa fie retargetati.