Printr-o campanie ciudata, Guvernul invita diaspora sa lucreze in HoReCa

Printr-o campanie ciudata, Guvernul invita diaspora sa lucreze in HoReCa

Astazi, 17 iulie 2020, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a lansat campania „Trăiește, Muncește, Poftește Românește!”, o inițiativa dedicata romanilor din diaspora, care s-au întors recent în țară sau își doresc să o facă. Mesajul Guvernului: Vă așteptăm acasă! Avem locuri de muncă pentru voi, în mod special în domeniul HoReCa.

Sigur, afland acest lucru, romanii din diaspora s-ar putea gandi ca cine stie ce plan ambitios a pus la cale Guvernul Romaniei, plan cu ajutorul caruia vor putea spune, in sfarsit, adio, strainatatii reci si neprimitoare, dar totusi pline de bani. Realitatea nu este insa nici pe departe asta, pentru ca, in afara unui mesaj sec si lipsit de efecte concrete, insotit de un videoclip care nu spune absolut nimic, un presupus roman din diaspora n-ar intelege nici ce anume trebuie sa faca pentru a beneficia de initiativa Guvernului Romaniei si nici unde sa se duca.

Sa presupunem, asadar, ca suntem in situatia unui roman sosit recent din Spania sau Italia, increzator in sansele Romaniei si gata sa parieze pe economia acestei tari. Ce facem, concret, dupa ce am citit mesajul de pe site-ul Ministerului Economiei si am vizionat clipul de mai sus? E simplu, nimic. In afara unor imagini generale, goale de continut si a unui mesaj ambiguu, care nu transmite nimic, un om obisnuit nu are ce sa faca, realmente, pentru a da curs acestei invitatii. Nu poate apela la niciun numar de telefon, nimeni nu il asteapta nicaieri si cu atat mai putin un loc de munca gata sa-l primeasca cu bratele deschise.

Asta cu atat mai mult cu cat vorbim despre un domeniu afectat grav, cu pierderi de peste un milliard si jumatate de euro inca de acum mai mult de o luna, caruia i s-a promis, in van, asa cum stim, ca va putea sa deschida restaurantele la interior inca din data de 15 iulie. Si atunci pentru ce aceasta campanie care nu promite, de fapt, nimic, ba, mai mult, pare o bataie de joc atat la adresa diasporei cat si a sectorului HoReCa? Adevarul este ca nu stim, dar nebanuite sunt caile ministerelor romanesti.

Ca si cum asta nu ar fi suficient, secretarul de stat in Ministerului mai sus amintit, Emil-Razvan Pirjol, mai are tupeul sa si declame, sus si tare: „Prin această campanie ne dorim să atragem atenția românilor care s-au întors acasă din diaspora și care au fost activi în acest domeniu, că există posibilități absolut onorabile și interesante de a rămâne aici și de a lucra în industria ospitalității din România. Sunt de părere că în ultimii ani, țara noastră a arătat că este într-o creștere din punct de vedere al interesului pentru investitori.”.   

Care posiblitati onorabile? Despre ce vorbeste, mai exact, acest domn si, prin vocea domniei sale, Guvernul Romaniei? Nu se stie. Cert este ca asistam la o campaie care nu se adreseaza absolut nimanui si cu atat mai putin celor vizati.