Prezentare de business de succes. Cum captezi atentia si cum impresionezi audienta?

Prezentare de business de succes. Cum captezi atentia si cum impresionezi audienta?

O prezentare de business este o oportunitate sa te afirmi. Este important ceea ce spui, cum spui, dar si cum te prezinti. Aceste elemente fac diferenta intre o prezentare la care audienta se plictiseste si una care capteaza atentia si interesul tuturor. Fie ca te adresezi investitorilor, clientilor, colegilor sau conducerii companiei, modul in care livrezi mesajul este la fel de important ca mesajul in sine. O capcana este sa crezi ca este suficient sa fii informat. Adevarul este ca mai important este sa fii convingator! Consultantii RisCo.ro iti prezinta pasii principali pentru a realiza o prezentare de business de succes:

 

  1. Esenta, nu cantitate!

Pentru a capta atentia, mesajul trebuie sa fie interesant, dar si prezentat intr-o maniera clara. Tine cont de faptul ca publicul nu este interesat de toate detaliile procesului, ci de rezultate. O idee buna este sa incepi discursul cu o intrebare, apoi sa construiesti totul in jurul raspunsului. Discursul tau trebuie sa fie clar si concis, sa aiba logica, (introducere – problema – solutie – concluzie), iar ideile sa fie sustinute de exemple.

  1. Construieste o poveste, nu o lectie!

Acesta este unul dintre sfaturile-cheie de care trebuie sa tii cont. Nu este valabil doar in mediul de business, ci si in orice situatie in care vrei sa transmiti un mesaj care sa ajunga la public. Este bine sa ai un suport media, slide-uri sau analize, insa nu te focusa doar pe ele. Creeaza o poveste cu emotii, protagonisti (clientul, compania, echipa ta) si incheie cu impactul solutiei tale.

  1. Impact vizual

Cum spuneam, discursul tau poate fi insotit de o prezentare, insa trebuie sa existe un echilibru intre cele doua, astfel incat sa nu plictisesti sa sa pierzi atentia audientei. O prezentare buna este cea in care un slide include o idee, ai text scurt si clar insotit de imagini sau grafice, culorile brandului sunt in prim-plan, fonturile folosite sunt lizibile, iar intreaga prezentare are o coerenta.

  1. Adapteaza-ti comportamentul!

In timpul prezentarii de business important este si comportamentul tau. De aceea, este indicat sa pastrezi contactul vizual, sa te folosesti de intonatie, pauze si ritmul vocii pentru a crea suspans, emotie. De retinut: Nu sta rigid, dar nici nu te agita inutil! Un alt aspect important este implicarea audientei: cere feedback, raspunde la intrebari, ofera explicatii suplimentare! Asta sparge ritmul si pastreaza atentia celor prezenti.

In concluzie, o prezentare de business reusita se concentreaza pe esenta, are o poveste, implica incredere si participarea audienta.