Sfarsitul lunii iunie pare sa fie, daca se poate spune asa, o perioada „propice” pentru incalcarea GDPR. Situatie care nu are cum sa convina si companiilor puse in aceasta situatie, fireste.
Posta Romana, sanctionata cu 2000 de euro
Astfel, in data de 15.07.2020, Autoritatea Națională de Supraveghere a finalizat o investigație la operatorul Compania Națională Poșta Română și a constatat că acesta a încălcat prevederile art. 32 din Regulamentul General privind Protecţia Datelor, referitoare la securitatea prelucrării. Prin urmare, operatorul Compania Națională Poșta Română a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 9.686,60 lei lei, echivalentul a 2000 euro.
Încălcarea securității și confidențialității datelor cu caracter personal a constat în faptul că operatorul nu a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate (de exemplu, pseudonimizarea), atât în momentul stabilirii mijloacelor de prelucrare, cât şi în cel al prelucrării în sine, astfel încât să se pună în aplicare, în mod eficient, principiile de protecție a datelor și să se integreze în acestea garanțiile necesare prelucrării, astfel încât să fie duse la îndeplinire cerințele RGPD și să se protejeze drepturile persoanelor vizate.
Operatorul Compania Națională Poșta Română a fost sancționat deoarece nu a luat măsurile tehnice şi organizatorice adecvate care să prevină accesul neautorizat la datele cu caracter personal (adrese de e-mail și numere de telefon) pe adresa https://awb.posta-romana.ro aparținând Companiei Naționale Poșta Română, ceea ce a dus la compromiterea confidențialității datelor personale a 81 de persoane vizate.
Viva Credit IFN, de asemenea sanctionata cu 2000 de euro
Autoritatea Națională de Supraveghere a finalizat o investigație la operatorul S.C. Viva Credit IFN S.A., constatând încălcarea art. 12 alin. (3) și (4) din Regulamentul General privind Protecția Datelor, prin raportare la art. 17 din același Regulament.
Operatorul S.C. Viva Credit IFN S.A. a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 9680 lei, echivalentul sumei de 2000 EURO.
Investigația s-a desfășurat ca urmare a unei plângeri prin care se reclama faptul că operatorul nu a soluționat cererea petentului prin care își exercita dreptul de ștergerea datelor, potrivit art. 17 din Regulamentul General privind Protecția Datelor. De asemenea, operatorul nu a furnizat petentului informații cu privire la acțiunile întreprinse în urma cererii acestuia în termen de cel mult o lună (sau maximum 3 luni, prezentând și motivele întârzierii) la adresa sa de domiciliu sau la adresa de contact (e-mail) disponibilă în evidențele sale.
Astfel, operatorul S.C. Viva Credit IFN S.A. a încălcat prevederile art. 12 alin. (3) și (4), raportat la art. 17 din Regulamentul General privind Protecția Datelor.