Noul parteneriat al lui Google cu LyricFind

Noul parteneriat al lui Google cu LyricFind

Google a semnat o licenta multi-anuala cu compania LyricFind, avand ca principal scop “afisarea versurilor melodiilor in cautarile rezultatelor de pe Google”, potrivit unui raport realizat de Billboard.

Parteneriatul a fost anuntat luni, imediat rezultand intr-o noua trasatura pentru Google: de fiecare data cand cauti versurile unei melodii, Google va afisa o portiune mult mai mare din versuri, chiar la inceputul rezultatelor.

Orientarea lui Google spre business-ul de lyrics va cauza un nou si semnificativ flux de venituri pentru muzicieni si impresari. Cel putin asa considera Darryl Ballantyne, co-fondator al site-ului LyricFinder.

Ballantyne a  declarat pentru Billboard: "Ar trebui sa genereze un flux semnificativ de venituri. Nu pot sa spun exact o suma in cifre, dar ne asteptam sa fie vorba de milioane de dolari, numai din music publishing si de la muzicienii care scriu textele. Totul depinde de cat de folosit va fi serviciul. Drepturile de autor sunt remunerate in functie de cat de vizualizate sunt versurile unei melodii. Cu cat sunt mai cautate, cu atat o sa castige mai mult si cei din music publishing.”

Infiintata in anul 2004, LyricFind a “strans licente de la peste 4,000 de impresari”, furnizand versuri si servicii online in 100 de tari.

In urma parteneriatului dintre LyricFind si Google se vor produce anumite schimbari, care se traduc in vesti bune pentru utilizatorii impatimiti de muzica:

- se va afisa o sectiune mai mare din melodie la inceputul paginii

- va exista un link activ catre versurile complete si catre optiunea de cumparare sau ascultare a melodiei pe Google Play.

Billboard sublinia ca noul parteneriat al companiei LyricFind cu Google va avea un impact vizibil asupra ratei de conversie a site-urilor de versuri.

Miscarea strategica a lui Google s-ar putea sa destabilizeze si locul de pe piata al lui Genius, care a luptat timp indelungat pentru a construi o comunitate solida, pasionata de muzica.

 

Sursa: Business Insider