Napolact este unul dintre cei mai importanti producatori de lactate din Romania. Brandul a luat nastere in urma cu 30 de ani, iar astazi este un jucator competitiv pentru industria lactatelor. Napolact este brand al companiei olandeze Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producatori de lactate din lume. FrieslandCampina este prezenta pe piata din Romania cu brandurile Napolact, Frico, Milli, Oke si Dots si ofera o gama larga de produse: lapte de consum, iaurt, branza, unt si gustari pe baza de lapte.
Istoria brandului Napolact
Cu o vechime de mai bine de 100 ani, Napolact este unul din cei mai importanti producatori de lactate din Romania. In anul 1905, compania a fost atestata in Cluj-Napoca ca firma de produse lactate, loc in care se fabricau unt si branza de vaca. Aceasta s-a dezvoltat in timp, ajungand in 1936 sa produca si iaurt, branzeturi fermentate sau topite.
Dupa o serie de schimbari de-a lungul anilor, Napolact a devenit in cele din urma brand in anul 1990. Patru ani mai tarziu, in 1994, Napolact a obtinut o serie de premii si distinctii din partea statului roman. Cu cele 180.000 tone de lapte prelucrat in medie pe zi, Napolact a ajuns in 1998 primul producator din domeniul lactatelor din tara.
Friesland Campina Romania
Incepand cu perioada in care Napolact a devenit brand, compania a trecut prin mai multe procese de modernizare, cele mai importante fiind realizate dupa 2004, odata cu preluarea Napolact de catre Friesland. In acelasi timp au fost introduse standarde europene in fabricile din Baciu si Targu Mures. De asemenea s-a pus accentul si pe imbunatatirea majora a nivelului de calitate a produselor si a capacitatii de productie.
Pentru a realiza produsele Napolact, compania FrieslandCampina foloseste, pe toata durata anului, lapte crud colectat exclusiv de la fermieri din Ardeal.
Pentru anul 2019, Friesland Campina a inregistrat cresteri, atat a cifrei de afaceri, in valoare de 451,7 milioane lei (8%), cat si a profitului, in valoare de 16,4 milioane lei, avand o majorare de 33%. In mare, parte cresterea a fost determinata de impactul gamei ecologice Napolact Bio si a celorlalte inovatii.
.webp)
Produsele Napolact
FrieslandCampina Romania lucreaza cu peste 1.000 de ferme, circa 400 fiind certificate ecologic. Portofoliul produselor Napolact acopera principalele produse lactate: lapte proaspat, iaurturi, branzeturi proaspete si maturate (Nasal), cascaval, smantana, unt, produse din lapte ecologic.
De-a lungul anilor, mai multe produse lactate Napolact au fost atestate la Ministerul Agriculturii ca produse traditionale romanesti: iaurtul Cedra, branza Nasal, branza Tarnava, branza Alpina, branza Alpina afumata, cascavalul Bobalna, cascavalul Dej, branza telemea Huedin.
In 2013, Napolact este declarata cea mai de incredere marca din industria lactatelor, potrivit studiului Trusted Brands 2013, realizat de revista Reader's Digest in Romania. Studiul foloseste numai intrebari deschise, in care consumatorii sunt rugati sa nominalizeze marcile.
In anul 2015, Napolact a lansat, gama Napolact BIO: lapte, iaurt, sana sau chefir. Produsele Napolact BIO provin de la 14 ferme ecologice amplasate in Ardeal, ferite de poluare, respectand normele legislatiei in vigoare, astfel incat aerul, apa, solul sa fie nealterate. Certificarile obtinute atesta faptul ca laptele ecologic provine de la animale crescute in conditii naturale, hranite si ele la randul lor cu mancare bio, fara aditivi, antibiotice sau alte substante chimice.
Friesland Campina Romania doneaza produse in pandemie
De la inceputul pandemiei de coronavirus, FrieslandCampina Romania a donat sase tone de produse Napolact catre Spitalul Clinic de Boli Infectioase Cluj-Napoca si Centrul pentru Varstnici din Targu-Mures.
In Bucuresti, Napolact a livrat produse lactate catre unitatile medicale care au reprezentat linia intai in combaterea Covid-19: Spitalul Victor Babes, Spitalul Bals, Spitalul Cantacuzino, Spitalul Bagdasar si Spitalul Coltea. FCR face parte din compania olandeza Royal FrieslandCampina.