Mohammed Dewji, cel mai tanar miliardar din Africa, are planuri mari de a isi dezvolta linia de bauturi racoritoare, care include carbogazoase si necarbogazoase, sub umbrela marcii premium "MO".
Pe lista obiectivelor sale se afla castigarea luptei cu brandurile mari, precum Coca-Cola, Red Bull, si Fanta.
Coca-Cola are o prezenta de cel putin 88 de ani pe piata din Africa. Insa, brandul lui Dewji a acaparat 3.5% de pe piata din Tanzania, de la lansarea care a avut loc in urma cu doi ani.
“Daca o sa ajung la 15%, o sa castig o caruta de bani”, a declarat Mohammed Dewji, CEO-ul de la MeTL Group.
“Concuram cu Coca-Cola, prin brandul nostru, Mo Cola. De asemenea, ne luptam cu Red Bull, prin al nostru Mo Energy Drink, deci avem propriile noastre versiuni de bauturi“, a adaugat acesta.
Dewji nu se da inapoi de la provocarile mari. A preluat afacerea tatalui sau, un business de 30 de milioane de dolari, si a transformat-o intr-un conglomerat pan-african, cu venituri de 1,5 miliarde de dolari, in doar 10 de ani.
Compania MeTL Group este activa in 31 de industrii, din 11 tari, facand afaceri si in agricultura, industria prelucaratoare, bunuri de larg consum, finante, telefonie mobila, imobiliare, petrol, si logistica.
Avandu-i ca competitori pe jucatorii mari, ca Pepsi sau Coca-Cola, Dewji se afla in situatia in care trebuie sa produca si sa distribuie la scara larga. ca sa ajunga la mase. Dar nu asta este cea mai mare provocare. Sa ii convingi pe oameni sa renunte la brandurile cunoscute international este mult mai complicat- in mare parte- pentru ca acestea au la baza "o formula uimitoare”, pe care clientela nu o poate uita asa de usor.
In ciuda acestor fapte, Mo-Cola se diferentiaza prin aroma mai puternica de dulce, a afirmat Dewji, iar “in Africa, oamenii prefera bauturile care sunt mai dulci.” De asemenea, el ofera si un alt “indulcitor” pentru consumatori: bauturile comercializate de MeTL Group sunt mai ieftine cu 25% fata de preturile competitiei.
MeTL Group a declarat batalie nu numai brandului Coca-Cola, ci si multinationalelor mari ca Nestle, Unilever, sau Procter & Gamble, din Tanzania.
Mohammed Dewji a mentionat intr-un interviu ca “Avem o cota de piata de aproape 60% in ulei, si inca 60% in sapun”, spre deosebire de Unilever si Procter & Gamble, care au doar 5% sau mai putin, in materie de detergenti si uleiuri.
Dewji este al 31-lea cel mai bogat om din Africa, iar planul sau de dezvoltare si imbogatire nu se opreste aici.
Afacerea sa, MeTL Group, contribuie cu 3% la PIB-ul din Tanzania si ofera locuri de munca la 28.000 de oameni, adica aproape 5% din forta de munca a tarii.
Daca reuseste sa-si invinga competitorii, Mohammed Dewji se asteapta ca veniturile afacerii sale sa creasca la 5 miliarde $ si sa angajeze 100.000 de oameni, pana in anul 2018.
Sursa: CNN Money