Blocajele rutiere au fost mereu cosmarul oricarui conducator auto. Indiferent de cat de bine ne programam o calatorie, ne putem confrunta cu situatii neprevazute in urma carora durata acesteia sa varieze foarte mult. Astfel, atat pentru toti romanii care tranziteaza constant tara, cat si pentru turistii si comerciantii straini ce ne trec granitele, avem nevoie de structuri rutiere, maritime si feroviare cat mai bine puse la punct, cladite in jurul tuturor punctelor de maxim interes ale tarii noastre.
Etapa a doua a Platformei Multimodale Galati
Ministrul Transporturilor, Infrastructurii si comunicatiilor, Lucian Bode, a semnat astazi contractul pentru cea de-a doua etapa a proiectului „Platforma Multimodala a portului Galati”. Demarata in anul 2016, initiativa are drept obiectiv general promovarea utilizarii coridorului Rin-Dunare pentru transportul maritim, dar si modernizarea infrastructurii portului Galati.
Impartit in trei etape, proiectul beneficiaza de finantare europeana la fiecare pas. De asemenea, bugetul este completat de contributie privata sau de la bugetul de stat. In prima etapa au fost investiti 25 de milioane de euro, iar aceasta implica lucrari de modernizare a portului Galati. Cea de-a doua, cu o valoare totala de aproximativ 12 milioane de euro, urmareste realizarea conexiunii portului cu retelele de transport rutier si feroviar. A treia etapa inregistreaza o investitie de 43 de milioane de euro si consta efectiv in realizarea platformei multimodale. Proiectul urmeaza sa fie finalizat in anul 2023, facilitand tranzitul anual a 150 000 de containere cu marfa prin portul Galati.
„Gandirea noastra este aceea de a implementa un proiect de conectare a arealului metropolitan Galati – Braila cu toate retelele de transport importante. Investitiile in infrastructura de transport din Galati si Braila, in urmatorii 5-6 ani, vor asigura conectarea Galatiului si Brailei de coridorul 4 Paneuropean si coridorul 9 Paneuropoean. Marea problema pe care o au Galatiul si Braila este un fel de izolare din punct de vedere al conexiunilor cu traseele importante, axele prioritate de transport europene”, a declarat premierul Ludovic Orban, prezent si el la ceremonia de semnare a contractului.
Acest proiect reprezinta un pas important atat pentru noi, romanii, cat si pentru economia si bunastarea tarii noastre. Ambitia, devotamentul si implicarea oficialilor trebuie sa ramana la acelasi nivel pana la finalizarea initiativei, aidoma sperantei noastre intr-un viitor mai bun!
Atractie pentru multe companii nationale si internationale, portul Galati este cel mai mare port fluvial si maritim de pe Dunare. Totodata, este principala sursa de venit a localnicilor, mentinand pe linia de plutire economia judetului de care apartine.