Marketplace-ul, vedeta sectorului e-commerce

Marketplace-ul, vedeta sectorului e-commerce

Sectorul e-commerce a trecut printr-o adevarata revolutie in 2020. Tot mai multe afaceri s-au mutat in online, iar antreprenorii au cautat solutii pentru a ajunge mai rapid la clienti. Nisa marketplace-urilor a inregistrat o evolutie impresionanta. Acestea s-au transformat in unele dintre cele mai de succes business-uri, iar aderarea la un marketplace a devenit un "must" pentru companiile din zona de vanzari care se respecta. Aceste platforme prezinta serviciile si produsele mai multor companii, astfel incat clientul sa poata compara simplu si rapid ofertele. Pe langa avantajele pentru client, beneficiile pentru companii sunt numeroase: de la capitolul imagine, la cresterea vanzarilor.

Lectia pandemiei pentru antreprenori 

Anul 2020 a fost anul in care antreprenorii au invatat sa se adapteze de nevoie. Desi online-ul este la indemana tuturor de multi ani, unii abia acum au descoperit utilitatea internetului si platformelor pentru vanzarea produselor si serviciilor. Este si motivul pentru care tara noastra a inregistrat una dintre cele mai bune evolutii in comertul online in 2020...pentru ca era cu mult in urma. Pe langa investitia intr-un site propriu, o pagina de socializare si buget de promovare, aderarea la un marketplace a fost pasul cel mai important. Aceste platforme ofera know-how, dar si accesul la baze de clienti mult mai mari. Tot ce trebuie sa faca o companie este sa isi construiasca strategiile. Marketplace-ul este locul in care cererea se intalneste cu oferta, iar principiul castigator este "oferta cea mai buna".

Beneficiile marketplace-urilor

De ce au mai mult succes marketplace-urile decat site-ul propriu? Doua motive sunt evidente: preturi mai mici, pentru ca ofera produse similare de la vanzatori care concureaza unul cu celalalt; timp mai redus de cautare, deoarece clientii gasesc totul intr-un singur loc. Timpul redus pentru livrari este un alt avantaj al marketplace-ului. Timpul de livrare a devenit astazi un factor important in decizia de cumparare a clientului. Optiunile de plata sunt variate si il avantajeaza atat pe client, cat si compania care vinde prin intermediul marketplace-ului. Se poate efectua plata numerar, online cu card sau cu OP. Comisioanele mici sau inscrierea gratuita sunt alte doua beneficii pe care le ofera marketplace-urile.

Printre cele mai performante marketplace-uri ale momentului se numara: emag, cel.ro sau maniamall.ro. Din spate vin puternic marketplace-urile "nisate" pe industria constructiilor sau cea a cosmeticelor.

Daca mai e nevoie de un motiv in plus pentru a trece in online si pentru a lua in calcul inscrierea companiei pe un marketplace, aflati ca, potrivit Asociatiei Romane a Magazinelor Online, in baza unui studiu realizat in 2020, gradul de adoptie al platilor cu cardul a atins pragul de 60% la nivelul marilor orase.