Lurpak – cel mai cunoscut brand de unt din lume

Lurpak – cel mai cunoscut brand de unt din lume

Lurpak este recunoscut ca fiind cea mai buna marca de unt, la nivel global. Acesta este un brand danez, detinut de compania scandinava Arla Foods. In prezent, Lurpak este comercializat in peste 75 de tari unde consumatorii se bucura de gustul premium al untului. Sarat sau nesarat, ambalat in hartie sau la cutie, untul are un gust desavarsit, datorita laptelui din Danemarca.

O istorie veche de mai bine de 100 de ani

Lurpak a aparut din munca comuna a mai multor fermieri danezi care si-au propus sa creeze o marca de unt distinctiva. Cu o istorie aparte, veche de mai bine de o suta de ani, Lurpak a devenit marca inregistrata in 1901, dar si standardul pe baza caruia untul putea fi evaluat. Astfel, 10 ani mai tarziu, degustarile periodice specifice, in regim orb, dar si mostrele saptamanale, au impus noi standarde: numai cele mai bune fabrici de lapte puteau fi acceptate pentru a folosi brandul danez. Acest nivel de control este o dovada in plus ca untul este de o calitate premium.

Lurpak a fost inca de la inceputuri, un ingredient esential in bucatariile daneze, motiv pentru care numele initial a fost „Unt danez Lurpak”. Denumirea a fost schimbata oficial in anul 1957 in Lurpak, numele brandului pe care il stim in prezent. De-a lungul anilor, dupa multe degustari, untul danez a devenit parte esentiala din fiecare bucatarie internationala, datorita calitatii si a gustului aparte.

Untul Lurpak este obtinut din lapte produs in Danemarca, de cea mai buna calitate si are o culoare galbuie. Pentru a realiza un kg de unt sunt necesari circa 20 de litri de lapte integral. Smantana, atent selectionata pentru procesul de productie, este un important ingredient. La toate acestea se adauga culturile lactice, pentru a-i da produsului finit o aroma proaspata.

Delaco a adus Lurpak in Romania

Delaco este unul dintre cei mai importanti furnizori de produse lactate din Romania. Compania a luat nastere in 1996, in Codlea (Judetul Brasov). In timp, deoarece preferintele consumatorilor de produse lactate s-au diversificat, Delaco a preluat distributia exclusiva a unor importante branduri europene. Din acestea face parte si untul Lurpak, adus special din Danemarca, prin Arla Foods.

Delaco Distribution Romania

De asemenea, din anul 2010, Delaco face parte din grupul Savencia. Acesta este unul dintre cei mai mari jucatori din piata de branzeturi, la nivel mondial, cu o expertiza autentica in domeniul specialitatilor de branza.

Compania Delaco Distribution  a incheiat anul financiar 2019 cu o crestere de 7% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, inregistrand valoarea de 417,1 milioane lei. Profitul net a scazut cu 10%, fiind in valoare de 8,7 milioane lei.

Cu toate acestea, Delaco Distribution ramane unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata romaneasca, din industria lactatelor.

Beneficiile untului:

- este o sursa de vitamine, minerale, antioxidanti si grasimi sanatoase: vitaminele A, D, E si K, omega 3, omega 6;

- contine lecitina, acid lauric, seleniu;

- contribuie la cresterea fertilitatii in randul femeilor;

- importanta sursa de iod;

Lurpak propune o gama variata de unturi, de la cele clasice, in variantele sarate si nesarate, pana la unturile tartinabile, organice, produse special pentru a fi usor de intins.