Grupul elvetian Lindt & Spruengli AG a anuntat ca vrea sa detroneze Godiva, pana in anul 2020, si sa devina cel mai mare comerciant de ciocolata premium din lume.
In aces sens, Lindt va deschide cate 20-30 de magazine anual.
"Daca continuam in acest ritm vom ajunge pe prima pozitie" a declarat directorul general Ernst Tanner, subliniand faptul ca Lindt vrea sa aiba o "prezenta mondiala".
Daca Godiva are un monopol foarte puternic pe anumite piete precum America de Nord si Japonia, Lindt vrea sa isi extinda reteaua de magazine din Brazilia, Franta si Marea Britanie. De asemenea, va deschide primul sau magazin la Moscova, anul acesta.
In prezent, Lindt are peste 300 de magazine, in timp ce rivalul belgian Godiva are deja peste 450 de magazine.
Anul trecut, Lindt a deschis 50 de magazine, dintre care 16 in Brazilia. Vanzarile cu amanuntul au crescut cu peste 20%, mai rapid decat majorarea cifrei de afaceri a companiei.
Lindt a anuntat si o majorare a dividendelor cu 10%, in contextul in care in 2015 profitul net a crescut cu 11,2%, pana la 348 milioane de euro, iar profitul operational a crescut cu 9,4%
Cifra de afaceri a grupului elvetian Lindt s-a majorat cu 7,1%, pana la 3,65 miliarde de franci.
Sursa: Agerpres