Potrivit unui sondaj realizat de platforma BestJobs, câștigul financiar este principalul motiv pentru care salariații din România aleg la un moment dat să-și schimbe locul de muncă. Prin urmare, 54% dintre participanți au aplicat la un nou job exclusiv pentru o remunerație mai mare.
În plus, 96% dintre persoanele chestionate preferă să afle prin intermediul anunțului de recrutare salariul corespunzător pentru poziția vizată. În același sens, un procent de 44% dintre cei care caută noi oportunități ezită să aplice la joburile care nu au salariul afișat, motivând că oferta salarială ar putea fi cu mult sub nivelul pieței.
Recent, odată cu lansarea unei noi campanii de brand, “E Timpul Pentru Ceva Nou”, Kaufland România a anunțat o serie de beneficii pentru angajații săi, printre care transparentizarea salariului brut de pornire pentru rolurile de execuție și a tipului de contract, aspecte care vor fi menționate în anunțurile de angajare începând cu data de 1 octombrie 2021.
Astfel, compania dorește să respecte demersurile europene de promovare a transparenței și egalității de gen în venituri. Totodată, din perspectiva recrutarii, candidații vor avea parte de un ajutor “ceva mai special”, respectiv asistentul virtual Kala, care va oferi suport aplicanților în accesarea informațiilor relevante despre Kaufland, ajutându-i în același timp să aplice pentru un rol potrivit în cadrul organizației.
Campania proaspăt anunțată aduce și o serie de beneficii pentru cei care fac deja parte din echipa Kaufland. Deoarece atingerea unui echilibru între viața profesională și cea privată este un aspect fundamental, Kaufland oferă angajaților posibilitatea de a avea un program flexibil.
Cu alte cuvinte, salariații pot primi zile libere în funcție de vechimea în companie (pe lângă zilele de concediu legale), le este facilitată participarea la diverse programe de voluntariat, activități sportive (7CARD/ 7 card@home, World Class, Color Run, campionatul de fotbal Kaufland etc.) sau cursuri online gratuite de educație financiară.
Pe piața muncii din România, noțiunea de salarizare este încă un subiect tabu. Chiar legislația în vigoare, mai cu seamă, Codul Muncii statuează clar că, „salariul este confidenţial, angajatorul având obligaţia de a lua măsurile necesare pentru asigurarea acestei confidenţialităţi”. Prin urmare, se vorbește extrem de rar sau mai degrabă deloc despre veniturile salariale. Pe de altă parte, majoritatea angajaților, chiar dacă nu li se interzice abordarea acestui subiect cu ceilalți colegi, aleg oricum să nu o facă.
Pentru a exista o mai mare egalitate de șanse pe piața muncii, Uniunea Europeană a prezentat anul trecut o propunere de transparentizare a salariilor, menită să asigure respectarea principiului „munca egală merită o remunerație egală”.
Chiar dacă, cele mai recente date arată că în 2019, România ocupa penultimul loc în ceea ce privește diferențele salariale dintre bărbați și femei (țara noastra situăndu-se pe penultimul loc, înainte de Luxembourg), astfel de practici, mai ales implementate de unul dintre cei mai mari retaileri din Europa, pot încuraja și alte companii locale să eficientizeze procesul de recrutare prin specificarea clară a veniturilor câștigate.