Kandia Dulce – 130 de ani de calitate pentru industria ciocolatei

Kandia Dulce – 130 de ani de calitate pentru industria ciocolatei

In anul 1890 Kandia Dulce a inceput sa produca prima ciocolata cu lapte din Romania. Astazi, dupa 130 de ani de activitate, Kandia Dulce este in continuare in topul preferintelor consumatorilor, ca producator roman de dulciuri, cu un portofoliu divers de brand-uri prezente in categorii de produse precum ciocolata, patiserie, biscuiti si produse zaharoase.

 

Industria alimentara dulce

Cu o cifra de afaceri in crestere cu 10% fata de anul precedent (153,5 mil lei) si un profit net majorat cu 7% (7,2 mil lei), Kandia este cu siguranta un brand important in alegerea consumatorilor, cand vine vorba de o gustare dulce.

De-a lungul anilor, Romania a dovedit ca reprezinta o piata de interes pentru producatori, atata timp cat aproape toate dulciurile care sunt produse in fabricile din tara sunt vandute pe plan local. Si da, daca este cineva care cunoaste cel mai bine preferintele consumatorilor romani aceia sunt producatorii locali.

Marii jucatori din industrie sustin ca Romania ramane atractiva ca locatie de productie. Care sunt avantajele? Costul inca redus al fortei de munca, comparativ cu alte tari europene, dimensiunea si dinamica pietei locale de consum, calitatea si flexibilitatea fortei de munca.

Kandia Dulce pune mare pret pe calitate si investeste in procesul productiei. Astfel ca, cele mai recente imbunatatiri au fost aduse pentru automatizarea completa a unor linii de productie si optimizari ale echipamentelor pentru a le creste capacitatea. De asemenea compania a adoptat o strategie aparte pentru extinderea portofoliului, investind in dezvoltarea unor produse, in parteneriat cu alte companii specializate. Asa a luat nastere croissantul Magura, una dintre cele mai importante lansari in 2019. Produsul este realizat in unitatea unui mic producator local cu produse de patiserie.

 

Productie romaneasca la nivel international

Romania acopera o suprafata importanta de export pentru industria dulciurilor. In 2018, au fost exportate peste 90.000 de tone de produse zaharoase, ciocolata si alte preparate alimentare ce contin cacao, produse de brutarie, patiserie si biscuiti, jeleuri, marmelade, inghetate si alte produse similare. Valoarea acestora a insemnat aproape 250 de milioane de euro, in crestere cu peste 12 milioane de euro in 2018 fata de 2017, potrivit datelor INS.

Kandia Dulce este prezenta pe 11 piete europene unde a implementat o strategie duala, care se adreseaza diasporei cu brandurile traditionale romanesti: Rom, Magura, Kandia si pietelor internationale din proximitate cu Primola, Anidor si Papi.

 Cacao si ciocolata

Care sunt preferintele clientilor

Cei mai multi consumatori opteaza pentru produse premium, mai sanatoase. Aceasta alegere a facut ca piata dulciurilor sa se indrepte catre ingrediente cat mai sanatoase: mai putin zahar, mai multa cacao, fara gluten sau grasimi.

Grija din ce in ce mai mare pentru o alimentatie sanatoasa si echilibrata duce la  un comportament de consum mai responsabil. Astfel, s-a inregistrat o crestere a categoriei de ciocolata neagra, concentratie de cacao de peste 70%.

 

Beneficiile ciocolatei

Aroma ciocolatei are efecte extraordinare: elibereaza o cantitate importanta de imunoglobulina A, care produce anticorpi si protejeaza organismul.

Testele de laborator, efectuate de specialisti, au dovedit ca pudra de cacao  este bogata in minerale, precum: calciu, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, fier, alaturi de vitaminele din complexul B (B1, B2, B3, B6, B9).

Totodata, consumul de cacao ajuta aparatul cardiovascular (regleaza nivelul tensiunii arteriale), imbunatateste functia cerebrala, te face mai fericit si iti  mentine buna dispozitie.