Industria fashion se pregateste de un eventual lockdown

Industria fashion se pregateste de un eventual lockdown

Instituirea lockdown-ului ca urmare a pandemiei de COVID-19 a luat prin surprindere magazinele din Romania. Cei mai multi retaileri se bazau exclusiv pe vanzarile in magazine fizice. Odata inchise si deplasarile restrictionate, s-au vazut in situatia de a se orienta rapid pentru a amortiza cat mai mult pierderile. Infiintarea unor divizii online in cadrul companiilor a fost poate cea mai buna mutare. Magazinele online au asigurat vanzari in orice conditii si totodata, au ajutat la consolidarea pozitiei pe piata a companiilor. Un studiu realizat de Glami.ro, primul motor de cautare online de moda din Romania, in randul magazinelor partenere inregistrate pe platforma, arata ca 94% dintre magazine se concentreaza pe social media si se bazeaza pe acest canal in cazul instituirii unui nou lockdown in aceasta iarna. 63% dintre respondenti care au participat la sondaj sunt magazine cu vanzare exclusiv online, iar 37% sunt retaileri care vand atat online, cat si in magazine fizice.

Bugete mai mari pentru online

In perioada in care in Romania au fost instituite masuri de restrictie, curierii au facut vizite tot mai dese clientilor. Totodata, comenzile online au explodat. Oamenii s-au aprovizionat prin accesarea platformelor e-commerce pentru a evita astfel deplasarea la magazin si expunerea la riscul infectarii. Cele mai multe comenzi au fost in sectorul fashion: imbracaminte, incaltaminte, accesorii si produse de infrumusetare. In aceste conditii, concurenta s-a mutat din offline in online. Potrivit studiului realizat de Glami.ro, 41% dintre respondenti au declarat ca au reorganizat si redirectionat bugetele din offline in online, inclusiv prin inchiderea unor magazine fizice si prin imbunatatirea platformelor lor online. 44% au spus ca intentioneaza sa investeasca mai mult in publicitate online anul acesta, comparativ cu 2019.

Pentru sezonul rece, magazinele online se vor promova intens pe canalele in trend: Facebook, Instagram, Google, dar si prin alte instrumente de marketing (e-mail, SEO, marketing afiliat, colaborari cu influencerii). 

Mai bine pregatiti, in caz de un nou lockdown

Chiar daca momentan ipoteza unui nou lockdown a fost exclusa de autoritati, evolutia epidemiologica nu poate fi in totalitate tinuta sub control. Cum sezonul rece este "favoritul" virusurilor, retailerii se pregatesc din timp pentru orice scenariu. 89% dintre participantii la sondaj au afirmat ca au implementat ori sunt in curs de implementare a unor masuri pentru un al doilea lockdown Covid-19. Mai mult de jumatate dintre ei au instituit reglementari speciale de siguranta in depozitele lor. Totodata, pentru a-si pastra alaturi clientii in orice situatie, au schimbat si strategiile si au gandit mai multe campanii de reduceri decat anul trecut. Cele mai multe se desfasoara in perioada noiembrie-decembrie.