In sfarsit in Romania: te dai jos din tren si te sui direct in avion

In sfarsit in Romania: te dai jos din tren si te sui direct in avion

 Romania e o tara foarte frumoasa, dar are ce are cu infrastructura. Dupa ce mai aveam un pic si renuntam la Drumul Taberei ca fiind un teritoriu strain, care ar fi cerut pe buna dreptate autonomie, iata ca reusim in sfarsit sa mai bifam o reusita. Cum ar veni sa ne legam de calea aerului pe calea sinelor.

Trenul de la Gara de Nord spre aeroportul Otopeni, prin urmare, caci despre el vorbim, este in sfarsit gata. Si nu e ca si cum n-am fi asteptat si dupa el cativa ani, mai ales ca de curand insusi Ion Tiriac a vrut sa-l opreasca pretinzand ca cine stie ce acareturi ii deranjeaza. Dar telefoanele necesare s-au pus in miscare si batranul om de afaceri a fost convins sa-i lase pe romani sa ajunga mai usor la aeroport. Cu alte cuvinte sa nu mai stea zeci, sute de ore in trafic, riscand nu doar sa piarda avioanele ci si sa imbatraneasca pe drum.

Iar asta nu e ca si cum o astfel de legatura nu este mai mult decat necesara pentru o tara civilizata. Sa luam exemplul numai Parisul. Te dai jos la De Gaulle si, pentru ca vorbim despre un oras cu adevarat mare, ai si sarit in RER si te duci unde vrei. Despre alte orase nici nu mai vorbim, Londra, New York, unde trenul de legatura leaga perfect Queens-ul si Brooklyn-ul de JFK.

Chiar si asa, insa, trebuie sa-ti calculezi bine bautul cafelei, facutul bagajului, iesirea din casa, pentru ca trenul nu circula decat la un interval de 50 de minute.

„Este posibil in acest moment, cand incarcarea este mica – la inceputul exploatarii unei linii tot timpul incarcarea este mai mica – ar fi posibil sa avem 50 de minute, pentru ca mai sunt si alte trenuri in grafic. De exemplu, daca nu ar fi trenurile de Galati, ne-am duce undeva la 30 si ceva de minute. Lucrurile se pot imbunatati”, a declarat Dan Costescu, directorul general CFR Calatori, conform Agerpres.

Deci tot trenurile de Galati sunt problema, bata-le vina. Dar chiar si fara ele, dupa cum sugereaza acelasi Dan Costescu, mai avem totusi de asteptat un pic:

In acest moment se fac pregatirile tehnice pentru punerea in functiune. Materialul rulant este pregatit. Pentru intervalul care ni se ofera in acest moment de catre CFR. Pentru infrastructura este suficient un singur automotor, pentru ca distanta este foarte mica”, a precizat Dan Costescu.

In fine. Aceasta reusita ne confirma, totusi, cat de actual este in Romania proverbul „mai bine mai tarziu decat niciodata”. Desi, cand va fi Romania plina de autostrazi si cai ferate moderne, americanii vor fi deja pe Marte si rusii pe Venus. Si tot asa, decalajul intre noi si ei se va mentine intotdeauna. 

De acum inainte vom asculta glasul rotilor de tren cu gandul la cateringul din avion! Drum bun si calatorie placuta!