IKEA – incasari uriase pentru brandul scandinav de mobilier si articole de uz casnic

IKEA – incasari uriase pentru brandul scandinav de mobilier si articole de uz casnic

IKEA este brandul scandinav care comercializeaza mobilier gata de asamblat si articole de uz casnic. Lantul de magazine a fost fondat in Suedia, iar marca, inregistrata in anul 1943. Fondatorul brandului este cel care a dat denumirea de IKEA, fiecare majuscula avand o insemnatate aparte: primele doua vin de la numele acestuia (Ingvar Kamprad), urmate de numele fermei unde a crescut (Elmtaryd), ultima litera reprezentand numele localitatii unde s-a nascut (Agunnaryd).

In prezent, IKEA este cel mai mare brand de mobilier si produse pentru uz casnic, la nivel mondial.

Brandul IKEA in Romania

Primul magazin IKEA deschis pe piata romaneasca a fost in anul 2007, in Zona Comerciala Baneasa. Astfel, Romania a fost a 35-a tara in care brandul a introdus conceptul scandinav si a deschis magazinul cu numarul 253. Timp de trei ani, IKEA a functionat in sistem de franciza locala, iar ulterior IKEA Romania a devenit parte din Ingka Group (lider mondial in retailul de mobilier si decoratiuni pentru casa). Magazinele IKEA ofera clientilor aproximativ 10.000 de produse de mobilier si solutii accesibile pentru locuinta. Ingka Group detine si opereaza 423 de magazine in 52 de tari.

In anul 2019, brandul scandinav a inaugurat in Romania un nou magazin, IKEA Pallady, acesta fiind cel mai mare magazin al companiei suedeze, din sud-estul Europei. La nivel mondial, magazinul cu numarul 431, deschis in Bucuresti are o suprafata de 37.000 de metri patrati. Valoarea totala a investitiei a fost de aproximativ 90 de milioane de euro.

Conceptul scandinav isi propune sa ofere clientilor o experienta unica la cumparaturi. Astfel, pe langa multitudinea de optiuni pentru mobilier si uz casnic la preturi accesibile, brandul IKEA ofera spatii de joaca pentru copii si un restaurant. De asemenea, este prevazut cu o zona pentru servit gustari rapide (Bistro), dar si un Magazin cu Delicatese Suedeze de unde clientii pot cumpara produsele specifice bucatariei suedeze.

Ikea Romania

Pentru IKEA, anul financiar 2019 a adus vanzari de 864,9 milioane lei, o valoare cu 27% mai mare decat anul precedent, inregistrand astfel, o majorare continua, incepand cu anul 2012. Profitul a fost de 3,4 milioane lei, avand o crestere cu 142% fata de anul anterior, cand valoarea a fost negativa.

IKEA sustine sustenabilitatea prin initiativa buy-back

Romania face parte din lista tarilor unde IKEA a implementat sistemul de buy-back pentru mobila. Astfel, daca doresti sa inlocuiesti mobilierul vechi IKEA cu produse noi IKEA, vei primi un voucher pentru obiectele aduse asamblate in magazine. Valoarea va fi stabilita in functie de starea produselor. Conform IKEA, elementele definitorii sunt:

* ca nou – fara zgarieturi: 50% din pretul mediu din anii precedenti;

* stare foarte buna – zgarieturi minore: 40% din pretul mediu din anii precedenti;

* utilizat corespunzator – cateva zgarieturi: 30% din pretul mediu din anii precedenti.

Aceasta initiativa se desfasoara in 27 de tari, iar in Romania, valabilitatea voucheru-ului este de 3 ani, pentru a oferi timp clientilor sa cumpere produse noi atunci cand au nevoie.

Catalogul IKEA devine istorie

Prima editie a catalogului IKEA a fost lansata in anul 1951 si a fost creata de fondatorul brandului. Tiparit in 285.000 de exemplare, catalogul a fost distribuit local, in sudul Suediei, locul in care a fost infiintata compania.

Cel mai mare tiraj al catalogului a avut peste 200 de milioane de exemplare, distribuite in peste 50 de tari.

In anul 2021 va aparea ultima editie a catalogului IKEA, estimata la aproximativ 40 de milioane de exemplare.