Grolsch, Peroni si Meantime vor fi preluate de Asahi

Grolsch, Peroni si Meantime vor fi preluate de Asahi

AB InBev, producatorul de bere care achizitioneaza rivala SABMiller, a acceptat oferta grupului nipon Asahi, in ceea ce priveste preluarea brandurilor Grolsch, Peroni si Meantime, detinute de SABMiller. Potrivit  Bloomberg si Reuters, tranzactia ajunge la 2,55 miliarde de euro.

AB InBev, cel mai mare producator de bere din lume, a anuntat ca achizitionarea celor trei branduri de catre Asahi ii va permite sa indeplineasca cerintele autoritatilor de reglementare in vederea aprobarii preluarii SABMiller.

In luna februarie, Asahi Group a mentionat ca este in negocieri pentru preluarea brandurilor de bere Grolsch, Peroni si Meantime de la SAB, pentru a lupta impotriva incetinirii cresterii pe piata interna.

Recent, Anheuser-Busch InBev a declarat ca va vinde o serie de branduri premium din Europa ale SABMiller, cum ar fi Peroni si Grolsch, pentru a atenua temerile autoritatilor de reglementare din Europa

AB InBev a acceptat anul trecut sa cumpere SABMiller cu suma de 105 miliarde de euro, o tranzactie in urma careia se va crea un gigant al pietei berii ce va domina 30% din piata mondiala de resort.

Peroni si Grolsch sunt doua dintre cele patru branduri premium globale ale SABMiller, celelalte fiind Miller Genuine Draft si Pilsner Urquell.

AB InBev si SABMiller vor produce aproape 60 de miliarde de litri de bere pe an, adica de trei ori mai mult decat actualul numar trei mondial - grupul olandez Heineken -, si vor vinde o treime din toate berile comercializate la nivel global.

Ca sa nu fie sanctionata pentru abuz de pozitie dominanta, aceasta alianta va ceda o parte din activitatile celor doua companii, urmand ca SABMiller sa vanda participatia majoritara pe care o detine la producatorul american MillerCoors unui alt producator de bere din SUA, Molson Coors, pentru 12 miliarde de dolari (11,2 miliarde de euro).

 

 

Sursa: Economica.net