Generatia Z isi face deja simtita prezenta in campul muncii si vine cu un background propriu, cu abilitati si aspiratii putin diferite fata de reprezentantii Y, X si Baby Boomers. Prin urmare, care ar fi provocarile pentru companii in atragerea si retentia acestor tineri? Si cum pot fi depasite?
Conform studiului global comandat de Dell Technologies in 2018, membrii Generatiei Z, adica cei nascuti dupa 1996, au atat o intelegere profunda si universala a tehnologiei, cat si o cunoastere amanuntita a modului in care aceasta ne schimba viata si joburile.
Insa maturitatea lor digitala nu ii face o generatie de roboti. Ba din contra. Generatia Z vede tehnologia nu numai ca pe un instrument menit sa faciliteze progresul umanitatii, ci si ca pe un mijloc pentru echilibrarea fortelor pe terenul de joc al informatiei. Prin urmare, acesti tineri se remarca printr-o combinatie remarcabila de viziune si optimism.
Dar, potrivit studiului, desi majoritatea membrilor Generatiei Z este increzatoare in calitatile sale tehnice, acesti tineri sunt preocupati si de faptul ca nu poseda abilitatile sociale si experienta dorite de angajatori. Iata ca aici intervine sistemul de educatie, care in loc sa ii pregateasca pentru un trecut industrial, ar trebui sa ii pregateasca pentru un viitor digitalizat, marcat de schimbari rapide si profunde, in care accentul sa fie pus pe soft skills.
Citeste mai multe despre standardele generatiei Z si despre provocarile pe care le intampina companiile odata cu noua generatie pe www.revistacariere.ro!