Generația Z: Antreprenoriatul și sustenabilitatea, percepute prin ochii tinerilor

Generația Z: Antreprenoriatul și sustenabilitatea, percepute prin ochii tinerilor

Mersul pe jos și evitarea risipei de mâncare se numără printre acțiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generației Z, potrivit datelor studiului național Insights PulseZ. Totodată, tinerii din România aleg să refolosească și să recicleze ambalajele (55%), dar și să colecteze selectiv gunoiul (30%), în timp ce 61% dintre ei sunt de părere că, în decizia de cumpărare, foarte mult contează ca un brand să fie sustenabil.

Ultima parte a acestui studiu național a vizat comportamentul sustenabil al tinerilor generației Z – extrem de important pentru societate, precum și percepția lor asupra deschiderii unei afaceri. Am vrut să analizăm modul în care aceștia se raportează la antreprenoriat, ce anume îi interesează când vine vorba despre deschiderea unei afaceri, dar și care le sunt barierele în acest proces”, punctează Alin Claudiu Apostu, coordonator al studiului Insights și Project Manager în cadrul programelor naționale „Insights” și „Vreau să fiu Antreprenor”.

Comportamentul sustenabil al generației Z

Mersul pe jos (70%) și evitarea risipei de mâncare (57%) sunt acțiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generației Z, potrivit rezultatelor studiului Insights PulseZ. Totodată, din categoria acțiunilor prietenoase cu mediul, tinerii aleg să refolosească și să recicleze ambalajele (55%), dar și să colecteze selectiv gunoiul (30%). În urma cercetării s-a observat că fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronunțate decât băieții, astfel: 53% dintre tinerele din România aleg să cumpere haine second hand (vs. 24% dintre băieți), 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%), iar 17% dintre ele reduc consumul de carne (vs. 9%).

Similar, tinerii cu vârste cuprinse între 22-24 ani încep să dea dovadă de mai multă responsabilitate privind refolosirea ambalajelor de plastic (44% vs. 39% în total eșantion), cumpărarea hainelor second hand (44% vs. 38% în total eșantion) și reducerea consumului de apă (28% vs. 23% în total eșantion).

De altfel, în ceea ce privește percepția și achiziția unor produse și servicii sustenabile, 61% dintre respondenți consideră că este destul de important și foarte important, în decizia de cumpărare, ca un brand să fie sustenabil, în timp ce pentru 30% dintre tineri acest aspect este indiferent, iar pentru 3% dintre ei nu contează deloc.

Citeste continuarea pe site-ul Revista Cariere