Potrivit Eurostat, in 2019, 44% dintre cetatenii UE cu varsta cuprinsa intre 16 si 74 de ani si-au limitat accesul la internet din cauza problemelor legate de securitatea datelor personale. Cei mai multi cetateni ai Uniunii Europene (25%) au evitat sa ofere date personale unor retele de socializare sau unor furnizori de servicii.
De asemenea, 19% dintre cetatenii UE au evitat folosirea retelelor publice de WI-FI si 17% au evitat descarcarea unor aplicatii, melodii, fisiere video, jocuri sau alte documente. 16% au evitat cumparaturile online si 13% au evitat serviciile de internet banking.
1% din populatia UE (2% dintre persoanele care au folosit serviciile de internet in ultimele 12 luni) au avut pierderi financiare din cauza furtului de identitate, mesajelor frauduloase sau site-urilor false.
Actiunile de tip phishing au reprezentat cea mai mare problema
In 2019, 34% dintre cetatenii UE au declarat ca au intampinat numeroase probleme de securitate in timp ce au folosit serviciile de internet in scopuri personale.
26% au primit mesasje frauduloase (phishing) prin care se incerca obtinerea datelor personale (user si parola), iar 13% au fost redirectionati catre site-uri false.
3% dintre cetateni au suferit din cauza fraudelor cu privire la cardurile de credit, 3% si-au pierdut documentele personale sau actele de identitate din cauza unor virusi, iar 2% au declarat ca au avut contul personal spart.