Elmiplant este brand romanesc producator de cosmetice naturale! Desi afacerea de familie a inceput in anul 1992, cand Elmiplant a intrat pe piata, brandul si-a pierdut valoarea romaneasca in timp. Astfel ca, desi proprietarii au investit 1,5 milioane de dolari in anul 2003 pentru o noua unitate de productie si un sediu la Bucuresti, 4 ani mai tarziu au fost nevoiti sa vanda afacerea companiei Sarantis, pentru 6,5 milioane euro.
In 2014, Sarantis a transferat productia de cosmetice de la fabrica Elmiplant din Bucuresti, in Grecia, Romania devenind centrul pentru cercetarea si dezvoltarea de produse in Europa Centrala si de Est (ECE), coordonat de fondatorul Elmiplant, Elena Cremenescu.
Produsele Elmiplant – sursa din natura
Natura a reprezentat inca de la inceput, sursa de inspiratie pentru gama Elmiplant. Cu o vasta mostenire la baza, specialistii din laboratoarele Elmiplant au folosit ingredientele naturale si proprietatile acestora pentru a crea cele mai bune produse cosmetice.
Sanatatea pielii este principala preocupare a expertilor, acesta fiind motivul esential pentru care produsele Elmiplant nu contin parabeni. Mai mult decat atat, toate produsele sunt testate dermatologic, pentru a se putea urmari efectele si reactiile asupra pielii.
Compania este certificata ISO 9001:2008 privind sistemul de calitate al managementului, ISO 14001:2004 privind sistemul de management al mediului si ISO 22716:2007 privind normele GMP (Good Manufacturing Practice).
Elmiplant a functionat inca de la inceput pe principiul respectului pentru consumatorii sai si a angajamentului de a asigura produse cosmetice de calitate la preturi accesibile. De aceea, compania Elmiplant a decis sa introduca informatii despre procentul de ingrediente de origine naturala inclus in formulele sale, pentru toate produsele din portofoliu. In prezent, produsele sunt naturale 80%, restul reprezentand ingrediente non-naturale precum conservanti, parfum sau filter de protectie solara.
.webp)
Productie naturala in ambalaje reciclabile
Apreciind foarte mult natura, din care compania isi ia materia prima, Elmiplant a decis ca pentru recipientele cremelor sa se foloseste sticla, aceasta fiind un material durabil, complet reciclabil, ce ofera beneficii ecologice, cum ar fi contributia la atenuarea schimbarilor climatice si economisirea resurselor pretioase naturale. Si cum toate acestea nu ar fi fost de ajuns, compania si-a propus sa foloseasca recipiente din sticla reciclata in proportie de 30%, care ajuta si la economisirea energiei, intrucat, in procesul de reciclare temperaturile de productie sunt mai mici decat in cazul producerii sticlei din materii prime. In consecinta, pentru crearea lor este nevoie de mai putina energie.
Toate ambalajele produselor Elmiplant sunt 100% reciclabile.
Toate aceste motive si calitatea produselor au contribuit la situatia financiara a companiei. Astfel ca, cu o cifra de afaceri in majorare fata de anul precedent, in valoare de 352,7 milioane lei si o crestere cu 12 % a profitului net, compania Sarantis Romania a obtinut un castig total de 28,6 milioane lei.
Printre produsele reprezentative ale Elmiplant, amintim: creme pentru fata, de hidratare, pentru ten tanar sau imbatranit, uleiuri de masaj, produse anti-celulitice, creme de maini, de corp, pentru calcaie, produse pentru protectia solara.