Ego-ul iti saboteaza afacerea! 7 greseli din orgoliu care pot ruina un business.

Ego-ul iti saboteaza afacerea! 7 greseli din orgoliu care pot ruina un business.

In afaceri, nu este loc pentru orgoliu, ci pentru decizii calculate, responsabile, pentru disciplina si strategie. Asta daca iti doresti sa ai succes! Uneori, orgoliul necontrolat poate deveni cauza deciziilor gresite, a relatiilor tensionate si, in cele din urma, a prabusirii unei afaceri. Consultantii RisCo.ro iti prezinta 7 greseli majore pe care multi antreprenori le fac din orgoliu:

 

Comportamente care iti afecteaza afacerea!

Orgoliul nu este incredere in sine, desi adesea antreprenorii se lasa pacaliti de acest aspect. Orgoliul nu este doar defect, daca stii cand si cum sa te lasi purtat de acest sentiment. Asadar, orgoliul in business este o sabie cu doua taisuri.

Antreprenorii de succes sunt cei care stiu sa asculte, sa accepte feedbackul, sa se inconjoare de oameni mai buni decat ei si, mai ales, sa-si tina ego-ul sub control. Da, poti actiona si manat de orgoliu, insa doar atunci cand aceasta cale iti apara afacerea (cand iti aperi viziunea, cand refuzi compromisuri, cand esti tratat nedrept intr-o negociere), dar trebuie sa fie o situatie justificata.

De cealalta parte a baricadei, iata 7 greseli majore pe care multi antreprenori le fac din orgoliu:

  • Au impresia ca le stiu pe toate -refuza sfaturile sau consultanta pentru ca „ei stiu mai bine” si ajung sa ia decizii gresite, mai ales in domenii precum juridic, financiar, marketing.
  • Nu-si recunosc greselile- un antreprenor orgolios persista in greseala, iar refuzul de a admite ca ceva nu functioneaza duce la pierderi.
  • Isi subestimeaza angajatii- ignora idei bune, opreste initiativa si distruge motivatia angajatilor valorosi.
  • Confunda autoritatea cu aroganta- cred ca un lider „adevarat” trebuie sa fie dur si distant. In realitate, aroganta naste teama si frustrare, nu respect.
  • Isi asuma riscuri inutile -antreprenorul orgolios poate lua decizii riscante doar pentru a arata ca „a avut dreptate”.
  • Refuza sa externalizeze -„nimeni nu poate face mai bine ca el”.
  • Amesteca orgoliul cu aspectele financiare- astfel, poate investi excesiv in imagine, lux sau decizii simbolice doar pentru a-si hrani ego-ul. Din orgoliu, refuza sa cedeze locul unui CEO mai pregatit, chiar si cand afacerea are nevoie de alt tip de leadership.

Orgoliul in business este constructiv atunci cand te ajuta sa-ti pastrezi valorile, integritatea si directia. Devine periculos doar atunci cand umbreste ratiunea sau blocheaza dezvoltarea afacerii. Atunci cand vine la pachet cu luciditate si bun-simt, poate fi un aliat valoros.