Educarea clientilor este si datoria brandurilor. Cazul produselor cu SPF

Educarea clientilor este si datoria brandurilor. Cazul produselor cu SPF

Informarea consumatorilor cu privire la compozitia, rolul, contraindicatiile si efectele adverse ale produselor comercializate de fiecare brand este extrem de importanta, insa incepe sa se evidentieze tot mai mult si nevoia de educare a clientului. Intr-o societate in continua schimbare, cu provocari zilnice si ritm cotidian alert, oamenii au nevoie sa fie indrumati si ajutati sa-si formeze obiceiuri sanatoase. Un exemplu in acest sens vine de la o cercetare de piata facuta de compania Reveal Marketing Research in acest sezon estival. Sondajul arata ca 8 din 10 romani participanti la studiu au declarat ca folosesc produsele cosmetice cu SPF (Factor de Protectie Solara) doar pe perioada verii. Indicatiile medicilor sunt de utilizare a acestor produse indiferent de sezon, in cazul expunerii indelungate la razele solare. Cremele, fondurile de ten si spray-urile de corp cu SPF nu sunt doar cu rol cosmetic, ci sunt recomandate pentru a ne proteja pielea tenului si corpului de efectele negative ale razelor si de mult-temutul cancer de piele.

Romanii si produsele cu SPF- date ingrijoratoare

Sondajul realizat de Reveal Marketing Research, in perioada26.07.2021-03.08.2021, pe un esantion reprezentativ pentru mediul urban si rural cu 1005 interviuri, arata ca doar 35% dintre cei intervievati folosesc produsele cu SPF aproximativ in fiecare zi cand ies din casa. 63% se dau cu crema doar atunci cand merg la plaja.

Problema cea mai mare este ca multi nici nu cunosc semnificatia SPF si rolul acestor creme in protejarea de cancerul de piele. Recomandarile medicilor si reclamele de sezon nu sunt suficiente. Potrivit sondajului, doar 53% au auzit de SPF si cunosc importanta utilizarii unei protectii solare, 17% inteleg ca SPF insemna timpul in care poti sta la soare inainte ca pielea sa se arda, 3% au declarat ca SPF reprezinta factorul ce indica procentul de accentuare a bronzului, iar peste 30% nu stiu nimic despre SPF.

Rolul brandurilor in educarea consumatorului

Desi investesc tot mai mult in reclame si provocarea in toate mediile (offline, online- digital marketing- campanii Google Ads, Facebook Ads, Youtube) si campanii cu influenceri pentru  produselor marca proprie, brandurile ar trebui sa puna accent si pe educarea clientilor.  In cazul produselor cu SPF, cercetarea scoate la iveala nevoia de educare cu privire la utilizarea zilnica a protectiei solare, utilizarea unei cantitati suficiente de produs, frecventa de aplicare,

"Chiar daca romanii folosesc protectie solara, cel mai probabil nu folosesc suficient, atat in ceea ce priveste frecventa de aplicare, cat si cantitatea de produs, pentru a obtine o protectie solara adecvata. Este importanta comunicarea cu privire la utilizarea si re-aplicarea produselor de ingrijire solara. Brandurile pot lansa campanii de informare referitoare la potentialele efecte secundare ale expunerii la UV. Statistici si fapte stiintifice pot fi utilizate in afisajele de vanzare si pe pachetele de produse pentru a atrage atentia consumatorilor si pentru a transmite mesajul in mod eficient", se arata in cercetare.