Drumurile din Romania, cele mai periculoase din UE

Drumurile din Romania, cele mai periculoase din UE

Romania a ramas si in anul 2015 tara cu cel mai mare numar de decese rutiere la un milion de locuitori (95), aproape dublu fata de media de 51,5 decese inregistrata la nivelul Uniunii Europene (UE), potrivit statisticilor privind securitatea rutiera, publicate de Comisia Europeana.

Conform acestor statistici, in 2015, 26.000 de persoane si-au pierdut viata pe drumurile din UE, cu 5.500 mai putine decat in 2010. Comisia Europeana estimeaza ca 135.000 de persoane au suferit accidente grave pe drumurile din UE. Costul social (reabilitare, asistenta medicala, daune materiale etc.) cauzat de decesele si de vatamarile corporale survenite ca urmare a accidentelor rutiere, ajunge la suma de 100 de miliarde de euro.

“Numarul deceselor sau al vatamarilor corporale grave este intotdeauna prea mare. In ultimele decenii, am obtinut rezultate impresionante in ceea ce priveste reducerea accidentelor rutiere, insa stagnarea actuala este alarmanta. Daca Europa doreste sa isi atinga obiectivul de injumatatire a numarului accidentelor rutiere pana in 2020, mai raman inca multe de facut. Invit statele membre sa-si intensifice eforturile in directia aplicarii legislatiei si a sensibilizarii cetatenilor. Desi costul acestor eforturi este considerabil, el este totusi nesemnificativ in comparatie cu costul social de 100 de miliarde de euro generat de decesele si de vatamarile corporale survenite ca urmare a accidentelor rutiere”, a declarat Comisarul european pentru Transporturi, Violeta Bulc.

In 2015, rata medie a deceselor in traficul rutier din UE a fost de 51,5 la un milion de locuitori, fiind provocata de mai multi factori: o interactiune mai mare, in orasele europene, intre utilizatorii rutieri neprotejati si cei motorizati. Multe victime sunt pietoni sau biciclisti, un numar considerabil dintre cele 135.000 de persoane accidentate potrivit statisticilor Comisiei.

In acest sens, Comisia Europeana isi propune sa elaboreze, in a doua jumatate a anului 2016, un plan general privind implementarea unor sisteme de transport inteligente (STI) care sa realizeze o comunicare bidirectionala intre vehicule, intre acestea si infrastructurile rutiere, precum si intre infrastructurile rutiere. Prin aceste sisteme se vehiculele pot sa se avertizeze reciproc, in mod direct (de exemplu, in caz de franare de urgenta) sau prin intermediul infrastructurii (pentru semnalizarea apropierii unor lucrari rutiere).

Sursa: Economica.net