DIANA este unul dintre principalii producatori de carne si preparate din carne din Romania. Brandul are o vechime de aproape 30 de ani pe piata romaneasca, timp in care s-a dezvoltat si a cucerit tot mai multi consumatori. Compania a luat nastere ca afacere de familie, iar astazi brandul DIANA este unul dintre cele mai importante abatoare din Romania.
DIANA – o afacere de familie
Brandul DIANA a luat nastere in anul 1991. De meserie profesor de matematica, antreprenorul Dumitru Craciunescu, fondatorul companiei DIANA a infiintat businessu-ul in vederea fabricarii produselor din carne. Un an mai tarziu a inaugurat primul magazin DIANA cu produse alimentare. Anul 1996 marcheaza infiintarea primei fabrici sub brandul DIANA, la Ramnicu Valcea. Chiar daca unitatea avea o capacitate mica, de doar 2-3 tone/zi, aceasta era la un standard tehnologic aliniat pe deplin cu cele mai moderne linii de productie din Europa.
DIANA a devenit in scurt timp unul dintre cei mai activi producatori din industria carnii din judetul Valcea. De-a lungul timpului compania a investit in dezvoltare si liniile de productie, astfel ca, in anul 2000 a preluat fosta Intreprindere de industrializare a carnii, CARVIL SA, din Ramnicu Valcea. Prin aceasta investitie, brandul DIANA si-a mutat intreaga capacitate de productie in noile unitati. Mai mult decat atat, aria de activitati a fost dezvoltata, aducand in plus: abatorizarea, transarea si procesarea produselor, depozitarea si transportarea acestora catre clienti.
Tot din anul 2000, compania detine si o ferma de bovine, in localitatea Mihaesti, judetul Valcea. In prezent ferma are peste 500 de capete de bovine, vaci de lapte, sau bovine tinere la ingrasat, pentru abatorizare. Cele 500 de bovine au la dispozitie pasuni intregi pentru a se plimba si sunt hranite doar cu furaje naturale. Totodata, compania a dezvoltat si activitatea de procesare a laptelui, obtinandu-se cascaval si branzeturi.
Abatorul si fabrica de mezeluri DIANA au o capacitate de transare de peste 220 de tone de carne saptamanal, fabrica de produse si preparate din carne produce peste 150 de tone saptamanal, iar spatiul pentru depozitare este de aproximativ 1.000 de tone de carne. Materia prima pentru prepararea produselor din carne provine in mare parte din Romania, dar si din import, atunci cand este nevoie. Produsele sunt comercializate in magazinele DIANA, in cadrul retailer-urilor si al comertului traditional.

Situatia financiara a brandului DIANA pentru anul 2019 a fost in scadere, astfel ca cifra de afaceri s-a micsorat cu 5%, inregistrand valoarea de 378,2 milioane lei, iar profitul a scazut cu 33%, valorand 11,8 milioane lei. Cu toate acestea, DIANA este unul dintre cele mai mari abatoare din tara pe segmentul de carne de porc, vita si oaie, cu o retea proprie de distributie si desfacere.
Produsele DIANA
DIANA este brand romanesc producator de carne si specialitati din carne, avand o pozitie competitiva in piata. Datorita dorintei continue de a se dezvolta si a oferi consumatorilor cele mai bune produse, DIANA se afla in topul alegerilor cand vine vorba despre carne si mezeluri. Atat prospetimea, cat si calitatea DIANA, dar si retetele traditionale folosite in prepararea si productia mezelurilor au convins consumatorii sa aleaga produsele DIANA, pentru gustul autentic romanesc.
Punand mare accent pe respectul fata de client si pe caracteristicile definitorii marca DIANA, in prezent, compania este certificata conform standardului ISO 22000:2005 (Siguranta Alimentelor), ISO 9001:2008 (Managementul Calitatii) si detine cel mai ridicat nivel al standardului IFS Food (International Food Standard), standard agreat de catre „Food Business Forum” in cadrul „Global Food Safety Initiative”.
Produsele DIANA se pot gasi atat in retail, cat si in cele 58 de magazine proprii din judetele: Valcea, Gorj, Dolj, Arges si Olt.
In anul 2017 compania s-a rebranduit, iar magazinele au capatat un nou look. Formatul magazinelor difera, in functie de specificul fiecaruia: magazine in care se comercializeaza exclusiv produse si preparate din carne DIANA (cu o suprafata de aproximativ 50 de metri patrati), magazine de proximitate (cu o suprafata aproximativa de 100-200 de metri patrati) si supermarketuri (cu o suprafata de 350-500 de metri patrati).
DIANA ofera consumatorilor produse din carne (mezeluri), carne preparata, carne de vita maturata, carne de porc, carne de vita, carne de miel, oaie.