Decathlon este liderul pietei de echipamente sportive din Romania. Cu o vechime de peste 10 ani pe piata romaneasca, brandul a reusit sa ofere sportivilor cele mai bune produse la preturile cele mai accesibile. Prin marcile de talie mondiala pe care le comercializeaza, Decathlon isi propune ca beneficiile sportului sa fie disponibile pentru toata lumea. Astfel, retailer-ul francez are 28 de magazine la nivel national, dintre care 5 se afla in Bucuresti.
Inceputurile Decathlon
Brandul Decathlon a aparut in anul 1976, in Franta. Primul magazin pe care fondatorul Michel Leclercq l-a deschis a fost unul de tip self-service in parcarea centrului comercial Auchan. Conceptul urmarea ca fiecare sportiv sa se poata echipa corespunzator dintr-un singur magazin, la cel mai accesibil pret.
Sectorul de productie a aparut zece ani mai tarziu, in anul 1986. In aceeasi perioada a inceput si extinderea la nivel international, Decathlon castigand adepti ai sportului in tari ca: Germania (1986), ulterior in Spania, Italia, Portugalia si Marea Britanie. In 2001 brandul a depasit granitele europene, ajungand pana in Brazilia.
In prezent, compania are sectoare specializate pentru cercetare si design, productie, logistica si retail.
Brandul Decathlon este prezent in 45 de tari din toata lumea si are peste 1.400 de magazine.
Fiecare magazin este dotat cu un teren sportiv, un restaurant in care se vand produse alimentare dedicate sportivilor si o parcare. Decathlon a dezvoltat o serie de marci proprii, care pot fi gasite in fiecare magazin: Quechua (sporturi de munte), Tribord (sporturi de apa), Kipsta (sporturi de echipa), Kalenji (atletism), Decathlon (ciclism), Domyos (fitness), Inesis (golf), Fouganza (echitatie) etc.

Brandul francez Decathlon, liderul pietei de echipamente sportive din Romania, a incheiat anul financiar 2019 cu cresteri, astfel ca cifra de afaceri s-a majorat cu 9% fata de anul anterior, inregistrand valoarea de 968,8 milioane lei. Profitul net, in crestere cu 9% a atins valoarea de 55,8 milioane lei. Conform cifrelor financiare, este al optulea an consecutiv in care compania inregistreaza cresteri in Romania.
In prezent, retailer-ul sportiv este unul dintre cele mai mari branduri la nivel mondial.
Brandul francez Decathlon, lider in Romania
Decathlon, magazinul destinat articolelor sportive (aparate sportive, imbracaminte, incaltaminte) a intrat pe piata romaneasca in anul 2009. Primul magazin a fost deschis in centrul comercial Militari Shopping Center din Bucuresti, avand o suprafata de 4.200 de metri patrati.
Desi la nivel global Decathlon este un concept de magazin mare, cu o suprafata medie de aproximativ 3.000 mp, in Romania acest detaliu a fost adaptat. In functie de fiecare oras unde a fost deschis un magazin Decathlon, suprafata a fost stabilita in functie de marimea orasului si a populatiei. Desi suprafata magazinelor difera, design-ul este mereu acelasi.
In Bucuresti, magazinele Decathlon pot fi gasite in centrele comerciale: Bucuresti Militari, Bucuresti Baneasa, Bucuresti Obor, Bucuresti Berceni, Bucuresti Pallady.
Brandul Decathlon este detinut de familia francezilor Mulliez, din portofoliul careia fac parte si hipermarketurile Auchan, magazinele Kiabi si retailer-ul de bricolaj Leroy Merlin.