De ce nu primesti marire de salariu?

 De ce nu primesti marire de salariu?

Proiectele tale sunt intotdeauna gata la timp, esti unul dintre angajatii devotati, nu refuzi nicio provocare profesionala si totusi, marirea de salariu pare mai degraba un tren care nu opreste niciodata in gara ta. Salariul primit este sub nivelul muncii depuse si desi ai incercat sa obtii in repetate randuri mai multi bani, nimic nu s-a concretizat. Desi cei mai multi angajati tind ca in astfel de situatii sa dea vina pe angajator, problema s-ar putea sa fie chiar in dreptul lor. O marire de salariu nu se discuta in orice conditii, niciodata fara sa fie justiticata, ci intotdeauna in baza unui plan. Sa facem urmatorul exercitiu: gandeste-te ca tu esti antreprenorul si incearca sa vezi totul ca pe o investitie. De ce ai investi mai mult? Pentru ca angajatul este productiv, pentru ca merita, pentru ca exista perspectiva unor rezultate mai bune? La intrebarea "De ce nu primesc marire de salariu?", iata cateva raspunsuri bine intemeiate:

1. Nu ceri

Poate parea un argument banal, dar este unul dintre cele mai puternice motive. Altfel spus: nu ceri cui trebuie si cum trebuie sau doar astepti. Daca iti doresti cu adevarat o marire de salariu, cere-o. Cu subiect si predicat si persoanei potrivite. Nu o sa primesti marire de salariu daca te plangi de asta sotiei, sau daca te justifici pentru asta colegilor. Acest subiect trebuie discutat cu managerul tau si in conditii clare. Nu te rezuma doar la a-i sugera acest lucru, ci porneste o negociere cu el. La fel ca in relatiile personale si in cele profesionale trebuie sa vorbesti deschis, sa spui ce doresti, pentru ca nimeni nu poate citi gandurile tale. Se intampla ca un manager sa iti propuna o marire de salariu de la sine, in baza unei analize a muncii tale, dar rar. Asa ca cel mai bine este sa initiezi o discutie

2. Alegi mereu momentul nepotrivit

Iti doresti, o spui, dar mereu in situatia nepotrivita. Nu discuti despre marirea de salariu in timpul unei sedinte, cand managerul este grabit, la telefon sau printr-un email. Nu faci din ceilalti spectatori la negocierea ta. Mai intai te pregatesti cu motive intemeiate pentru a cere marirea de salariu, astepti un moment prielnic, programezi o intalnire si astfel s-ar putea ca sansele sa-ti atingi scopul sa fie mult mai mari.

3. Nu ai performante/ nu iti prezinti rezultatele

Marirea de salariu vine in general ca o incununare a unor eforturi ale angajatului, ca o recunoastere a meritelor. Daca nu ai performante in domeniul tau, daca nu ti-ai dat suficient interesul pentru a obtine rezultate bune si pentru a-ti indeplini obiectivele, nu te astepta sa primesti bani mai multi. Pe de alta parte, s-ar putea chiar sa ai un aport important in dezvoltarea companiei, sa fi adus bani si sa fi gasit solutii excelente pentru proiectele firmei, dar nu stii sa le pui in valoare. Cel mai bine ia-ti timp, pune pe hartie totul, fa cateva calcule, analizeaza-ti sarcinile si rezultatele si apoi expune totul.

4. Ti-e frica de negociere

Cand te gandesti la discutia cu seful tau despre o eventuala marire de salariu, incepi sa te simti incoltit, iei de la inceput in calcul un scenariu negativ si asta te face sa nu mai ai curaj sa negociezi. Invata sa comunici, sa argumentezi, sa-ti expui punctul de vedere si astfel vei putea sa iei parte mai usor la negociere.

5. Fugi de responsabilitati

Aici este chiar doar problema ta. Daca vrei o marire de salariu, dar mereu cand vine vorba despre proiecte noi, despre provocari, tu incerci sa le ocolesti sau te plafonezi la activitatile de zi cu zi, s-ar putea sa nu primesti curand marirea de salariu. Cresterea salariului tau este pentru manager o investitie in resursa umana. Daca nu o vede profitabila si justificata, nu o va aloca.