De ce managerul este in primul rand un antrenor?

De ce managerul este in primul rand un antrenor?

Managerii sunt atat fundasi, cat si antrenori in echipa pe care o reprezinta.

Cei care si-au castigat o reputatie din a crea echipe de succes sunt cei care au cultivat abilitati de leadership, menite sa pastreze echipa unita, motivata, si inclinata spre atingerea obiectivelor.

Nu este nimic mai puternic decat un lider care are incredere in echipa lui si nu ii este frica sa o arate. La fel cum se intampla in cazul copiilor, ultimul lucru pe care si-l doresc acestia este sa piarda increderea pe care parintii o investesc in ei, iar dorinta aceasta se extinde si la nivelul relatiei echipa-manager.

Exista 6 secrete pe care managerii le folosesc pentru a atinge succesul inalt in echipe:

1. Colaboreaza bine

Managerii care colaboreaza in loc sa dea ordine reusec sa instituie coeziune in cadrul echipei si nasc o atitudine pozitiva de grup.

Colaborarea nu pune pe nimeni la pamant. Managerii care dau numai ordine sunt perceputi ca aroganti, violenti, si obtin rezultate printr-un regim condus de frica si jocuri psihologice.

Poate ca acesti manageri obtin rezultate, dar clientii si oamenii din echipa vor produce succes si rezultate pe termen scurt.

Cel mai stabil si profitabil mod de a obtine rezultate este prin colaborare. Se intampla ceva extraordinar cu echipele cand sunt angrenate sa lucreze pentru un scop comun. Cea mai mare lectie este ca angajatul invata sa colaboreze cu clientii si alti coechipieri, dupa modelul observat la manager. Iar rezultatele extraordinare incep sa se vada in fiecare actiune.

2. Sunt orientati spre relatii

Managerii buni gestioneaza oameni, nu numere. Desi cifrele au si ele o importanta, cea mai sincera metoda prin care ii faci pe angajati sa lucreze dedicat este sa le incurajezi munca pe care o fac. Feedback-ul este mai important decat orice alta forma de plata. Numerele nu aduc emotie. Nu au nici un impact asupra sentimentului de valoare personal, pentru ca intotdeauna va exista o idee a angajatului despre “un salariu mai mare.” In schimb, daca le oferi incredere in sine, angajatii vor reusi sa iti intoarca increderea pe care le-ai aratat-o.

Aflandu-se intr-un mediu unde se simt incurajati, angajatii vor dori sa obtina rezultate mai mari. Au incredere ca reusesc ce isi propun, stiu ca sunt motivati de un manager care ii apara, asa ca evolutia nu este un deziderat, ci o necesitate pe care o integreaza zilnic in munca lor. Din contra, cand se simt amenintati, angajatii nu vor sa se implice mai mult, pentru ca le este frica de consecintele unui posibil esec.

3. Ofera recunoastere

Managerii buni ofera recunoastere atunci cand angajatul merita acest lucru. Nu simt nevoia sa puna sub tacere rezultate sau sa isi aroge succesul in numele echipei. De fapt, managerii care devin lideri iubiti de oameni sunt cei care prefera ca angajatul sa fie recompensat pe masura rezultatelor. O astfel de atmosfera motivanta ii face pe oameni sa lucreze intr-un mod placut si constiincios.

In astfel de echipe, veti gasi oameni carora le place sa munceasca pentru ca stiu ca managerii de sus ii sustin, iar rasplata lucrului bine facut devine intrinseca.

Echipele au nevoie sa fie laudate pentru ceea ce fac bine. Numai asa pot creste si capata increderea demararii unor proiecte cu adevarat mari. Daca nimeni nu i-a sustinut vreodata, cum sa aiba curajul de a se implica mai mult?

4. Ofera tratament egal

Un manager implicat stie deja trasaturile speciale ale fiecarui membru din echipa. De aceea, fiecare om este tratat in functie de aptitudinile pe care le aduce in joc.

Este necesara dedicarea unui timp egal, indreptat spre  comunicare, cu fiecare membru in parte. In caz contrar, se pot naste gelozii sau invidii nocive pentru echipa.

Tratamentul egal oferit angajatului nu fura din individualitatea celorlalti membri. Intr-adevar, angajatul se dezvolta in timpul lui dar o va face cu bucurie daca se simte incurajat.

5. Sunt deschisi

Experienta se vede si din felul in care managerii le ofera o voce angajatilor. Cei mai buni lideri sunt deschisi la dialog, vor feedback din partea angajatului, si nu ignora opiniile acestuia. Managerii care le ofera angajatilor impresia ca sunt atotstiutori sunt foarte greu de abordat. Oamenii din echipa nu se simt bine sa comunice cu ei, iar stresul creste in mod accelerat. Comunicarea cu echipa trebuie sa fie ceva placut si atent gestionat, pentru ca rezultatele oamenilor sa fie pe masura asteptarilor.

6. Sunt intuitivi

Managerii de succes si populari sunt antrenori in echipa lor. Sunt oameni intuitivi, care simt informatiile si le analizeaza in concordanta cu  experienta de viata pe care o au. Se apropie de obiective avand mereu un plan bine pus la punct. In momentele tensionate, angajatii le cauta compania, pentru ca stiu ca pot primi sfaturi, fara sa fie judecati.

Un astfel de manager restabileste starea de echilibru in momente de maxima tensiune.

In concluzie, un manager bun ii scoate pe angajati din zona de confort, incurajandu-i sa fie din ce in ce mai buni.  Cu mult dialog si rabdare, echipa devine unita si indreptata spre atingerea unui scop comun: cresterea profesionala.

 

Sursa: Entrepreneur

Autor: Sherrie Campbell

Traducere: Diana Petroiu