Cum identifici nevoile clientilor

Cum identifici nevoile clientilor

Strategiile pentru identificarea nevoilor clientiilor reprezinta o parte esentiala din programul de marketing al unei companii. Intelegerea acestor nevoi contribuie la o dezvoltare optima a proiectelor, produselor si tipurilor de comunicare. Fara o astfel de strategie, lansarea unui produs poate reprezenta un esec total. Iata modurile prin care aflam ce isi doresc clientii:

Documentare

O documentare cuprinzatoare te va ajuta foarte mult sa iti formezi o idee despre sectorul vizat. Vei intelege tendintele actuale si vei putea trasa conturul unui produs care sa se muleze exact pe profilul clientilor tai. Cauta articole specifice si viziteaza website-urile companiilor la care doresti sa ajungi.

Feedback direct de la clientii actuali

Ce poate fi mai la indemana decat feedback-ul propriilor tai clienti? Initiaza sondaje pe internet din care sa afli ce preferinte au oamenii care au folosit deja serviciile tale si vei vedea ce functioneaza si ce mai trebuie imbunatatit. Te poti folosi de conturile de socializare sau chiar de un forum special conceput pentru discutii intre clienti.

Social Media

Incorporand Social Media in strategia de comunicare a companiei, vei fi intotdeauna la curent cu tendintele pietei si vei primi feedback constant, in timp real. Pentru asta trebuie sa fii activ si sa pastrezi legatura cu vizitatorii de pe pagina ta. Raspunde-le la mesaje si determina-i sa apeleze la solutiile tale.

Citeste si: Cum tratezi obiectiile clientilor in 6 pasi simpli

Colaboreaza pentru dezvoltare

Include cativa clienti de baza in dezvoltarea produselor noi. Solicita-le pareri cu privire la cum ar trebuie sa arate si ce ar trebuie sa ofere solutiile tale. Nu ezita sa le trimiti produse pentru teste inainte de a le lansa in mod oficial. Clientii existenti sunt o sursa bogata de informatie si pot contribui la finalizarea optima a proiectelor pe care le derulezi.

CRM – Customer Relationship Management

Majoritatea companiilor folosesc sisteme CRM pentru managementul interactiunilor cu clientii. In aceste sisteme raman stocate toate datele legate de contracte, clienti, tranzactii, reclamatii, fise service si preferinte. Poti analiza datele pentru a iti forma o imagine de ansamblu asupra tendintelor clientilor si imbunatati experienta acestora in relatia cu compania ta.

Succesul strategiei tale depinde foarte mult de documentarea pe care o faci. Fii atent la detalii si nu scapa din ochi indiciile esentiale care te vor propulsa catre dezvoltarea unui plan eficient de marketing.

Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de FacebookTwitter sau LinkedIn!

Sursa: smallbusiness.chron.com

Traducere: Andrei Bobe