Angajatii de exceptie detin abilitati speciale care nu se vad la evaluarile obisnuite, dar care fac diferenta prin rezultate.
Munca lor are un impact puternic asupra celor din jur si devin usor oameni de baza printre colegi.
Iata cele 6 semne subtile dupa care recunoastem un angajat e exceptie:
1. Au initiativa
Angajatii exceptionali stiu sa ia o decizie din proprie initiativa fara sa fie indrumati de cineva. Acestia au capacitatea sa detecteze o potentiala problema si sa o rezolve inainte ca aceasta sa isi faca simtite efectele.
2. Sunt diferiti
Ai putea spune despre ei ca sunt putin ciudati, ca au un comportament aparte si ca le place sa fie in acest fel. Astfel de personalitati diferite aduc o pata de culoare in cultura unei organizatii si au capacitatea de a veni cu idei iesite din comun care sa faca diferenta.
3. Ii lauda pe ceilalti in public
Acestia recunosc contributiile celorlalti colegi si nu ezista sa ii laude de fata cu cei din jur. Angajatii exceptionali stiu sa mentina un bun moral in echipa si sa isi motiveze colegii de munca.
4. Si ii critica in privat
Un angajat eminent isi va critica intotdeauna partenerii de lucru in privat. Ei stiu ca unele discutii pot starni reactii nedorite daca sunt purtate de fata cu toata lumea, asa ca prefera sa ofere feedback intr-un mediu cat mai restrans posibil.
Citeste si: 5 tipuri de oameni toxici care te tin pe loc si pe care trebuie sa-i eviti
5. Pun intrebari cand altii nu o fac
Unii se tem sa vorbeasca in cadrul sedintelor, iar altii evita acest lucru chiar si in privat. Cei mai buni performeri isi vor asuma intotdeauna responsabilitatea de a pune intrebarile dificile cand ceilalti ezita.
6. Experimenteaza in permanenta
Oamenii excelenti experimenteaza si reinventeaza fara oprire. Acestia nu se multumesc cu urmarirea unui proces, ci vor sa il studieze si sa il optimizeze. Acest lucru nu se intampla pentru ca ii obliga cineva, ci pentru ca pur si simplu asa este natura lor si nu au incotro.
Angajatii de exceptie au o alura aparte, un stil neconventional care ii face sa fie altfel si sa isi puna amprenta asupra locului de munca. Stiu sa ia initiativa si nu le e teama sa isi sustina opinia.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: Business Insider
Traducere: Andrei Bobe