Tot mai multi oameni au ajuns la concluzia ca job-urile lor ii suprasolicita si ca nu le ofera sansa de a face performanta.
De asemenea, nu se simt apreciati, iar acest lucru le suprima entuziasmul.
Un sondaj recent arata ca, in toata lumea, angajatii se simt implicati la job-urile lor in proportie de doar 13%.
Iata cele 5 cauze pentru care angajatii tai nu vin motivati la job:
1. Lucrul le ocupa prea mult timp
Viata personala a angajatului incepe sa fie vizibil afectata in momentul in care tehnologia iti permite sa le prelungesti orele de munca si dupa program, iar tu te folosesti din plin de aceasta posibilitate.
Ca o persoana sa fie motivata la job, trebuie sa se poata odihni acasa.
2. Sunt aglomerati cu prea multe sarcini
Atunci cand au prea multe lucruri de facut, iar timpul este foarte putin, oamenii devin frustrati. Prea multe termene limita ii fac sa isi piarda concentrarea.
Stii cum se spune: “Atunci cand vrei sa le faci pe toate, ajungi sa nu faci nimic”.
3. Nu beneficiaza de pauze
Angajatii tai nu pot lucra non-stop. Studiile arata ca oricine are nevoie de o pauza dupa 90 de minute de activitate.
Pur si simplu nu poti fi productiv daca nu iti rezervi timp pentru a-ti trage sufletul.
4. Nu se simt apreciati
In momentul in care oamenii tai simt ca nu sunt apreciati pentru munca lor, isi pierd motivatia si devin indiferenti.
De ce s-ar mai obosi sa faca o treaba buna daca tu oricum nu vezi acest lucru?
De aceea, cel mai important lucru pe care il poate face un lider este sa isi arate aprecierea si suportul pentru echipa pe care o conduce.
5. Simt ca nu au un scop concret
Daca nu gasesc un scop concret in munca pe care o fac, angajatii tind sa iti piarda motivatia.
Ca sa te poti identifica cu scopul unei organizatii, trebuie sa gasesti semnificatie in proiectele sale.
Atunci cand scopurile nu sunt clare, iar directivele se contrazic de la zi la zi, oamenii devin confuzi si nu mai gasesc inspiratie pentru a merge mai departe.
Daca iti doresti ca angajatii tai sa vina motivati la job, ofera-le posibilitatea sa se detaseze de munca atunci cand ajung acasa.
Tine cont de faptul ca au nevoie de recunoastere si de obiective clare pentru a merge inainte.
Daca acest articol ti s-a parut interesant, urmareste-ne si pe paginile de Facebook, Twitter sau LinkedIn!
Sursa: Inc Magazine
Traducere: Andrei Bobe