Ce este Metaversul și cum ar putea crește valoare unei afaceri

Ce este Metaversul și cum ar putea crește valoare unei afaceri

Metaversul poate fi considerat o versiune viitoare a Internetului care încorporează realitatea virtuală, realitatea augmentată și grafica 3D în timp real.

Este un spațiu digital în care oamenii se întâlnesc și interacționează virtual. Va fi accesat prin telefonul mobil sau căști de realitate virtuală.

Unele platforme actuale adiacente metaversului funcționează ca jocuri, altele ca rețele sociale și altele ca locuri în care oamenii merg pentru a crea și distribui conținut.

Piață cu potențial financiar imens

În loc de doar una, probabil vor exista mai multe platforme de tip metavers diferite în viitor, deși este probabil să existe o anumită interacțiune între ele.

Multe companii au anunțat că vor investi masiv în Metaverse, inclusiv Meta (cunoscută anterior ca Facebook), Microsoft, Google, Nvidia, Apple, Intel, IBM, Nike, Disney și multe altele.

Se estimează că dimensiunea pieței metaverse va ajunge până la 800 de miliarde de dolari până în 2024.

Va fi nevoie de mulți profesioniști pentru a crea produse și servicii pentru acest nou mediu digital interactiv, arată Lasse Rouhiainen, un autor finalndez de best-selleruri și expert internațional în inteligență artificială, tehnologii disruptive și marketing digital.

Un nou mod de a face afaceri

Prezența în metavers va permite companiilor să-și extindă baza actuală de clienți și să ofere noi produse și servicii greu de imaginat astăzi.

Este practic sigur că utilizatorii metaverse vor putea să se înregistreze, să tranzacționeze și să circule mai multe tipuri de active digitale.

Metaversul va oferi o experiență mai captivantă decât Internetul actual, permițând forme mai bune de educație și divertisment decât avem în prezent.

Apariția unei experiențe interactive online cu adevărat noi va schimba modul în care facem afaceri și facem tranzacții, opinează expertul finlandez.

Metaversul  nu ar trebui să fie deținut de o singură companie, ci mai degrabă de o infrastructură publică bazată pe blockchain, în care datele și aplicațiile descentralizate vor rămâne open source pentru uz public.

Principalele amenințări

Mediul virtual ar trebui să permită utilizatorilor să își gestioneze informațiile personale și activele în identități digitale descentralizate. De asemenea, ar trebui să creeze valoare și să creeze împreună produse și servicii.

Există preocupări legate de confidențialitate , deoarece sistemele de realitate virtuală vă vor putea urmări mișcările în metavers, iar noi oportunități pentru comerț vor duce fără îndoială la noi oportunități pentru criminalitatea cibernetică .

Petrecerea unor ore lungi pe zi într-un mediu virtual este, de asemenea, probabil să pună provocări de dependență pentru unii.

Trebuie alocate fonduri substanțiale pentru cercetarea potențialelor aspecte negative ale metaversului înainte ca acesta să fie pe deplin dezvoltat.

Aceste cercetări pot include auditarea tuturor produselor și serviciilor metaverse de către validatori terți.